قاچاقچیان سوخت با استفاده از زد و بند سوخت را به خارج کشور قاچاق می‌کنند

قاچاقچیان سوخت با استفاده از زد و بند سوخت را به خارج کشور قاچاق می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قاچاق بنزین در کشورمان هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. تقریبا روزی نیست که خبر از کشف یک محموله سوخت قاچاق در خبرگزاری‌ها مخابره نشود و یا در روزنامه‌ای تیتری در این زمینه زده نشود.

قاچاقچیان سوخت چگونه سوخت قاچاق می‌کنند؟

بنزین، گازوئیل، نفت، همه را قاچاق می‌کنند و با این کار پول خوبی به جیب می‌زنند.

به‌ویژه بنزین سهم عمده‌ای در قاچاق سوخت در کشور دارد.

آخرین خبر مربوط به قاچاق‌سوخت در استان فارس است که ۱۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق را در این استان کشف و ضبط کردند.

اما این پایان ماجرا نیست.

قاچاقچیان سوخت با استفاده از خلأ قانونی و زد و بند، سوخت را به خارج کشور صادر می‌کنند و به اقتصاد مردم ایران ضربه می‌زنند.

این روزها رسانه‌ها و مردم نسبت به قاچاق‌سوخت حساس شده‌اند و دولت هم بارها وعده داده که با این مشکل و معضل مقابله می‌کند، ولی متاسفانه این قاچاق‌ها همچنان در حال انجام است و وعده‌ها به جای خود باقی مانده‌اند.

رسانه‌های خبری صوتی و تصویری به‌ویژه تلویزیون میزگردهای بسیاری را به این موضوع اختصاص داده و هر بار خبرهای کشف سوخت‌های قاچاق را در بخش‌های مهم خبری پخش می‌کند.

در این بین افراد فقط خبرها را می‌شنوند و یا می‌بینند، ولی همچنان ترتیب اثر مثبتی در آن صورت نمی‌گیرد و منشأ اصلی این قاچاق‌ها پیدا نمی‌شود که نمی‌شود.

رسانه‌ها باید در کنار مسئولان و مردم در کنار رسانه‌ها قرار بگیرند تا با قاچاقِ سوخت در کشور مقابله کنیم.

به‌ویژه باید به مناطق مرزی و گلوگاه‌هایی که از آنجاها سوخت قاچاق می‌شود، توجه بیشتری کنیم تا مردم مجبور نباشند برای معاش خود به جرگه کسانی که سوخت قاچاق می‌کنند، وارد شوند.

آمار قاچاق‌سوخت در سال ۹۷ بسیار نگران‌کننده بود، اما خبر خوشحال‌کننده هم این بود که بسیاری از محموله‌های سوخت قاچاق کشف شد و آن‌ها به مرزهای بیرونی ایران نرسیدند.

پایان پیام

کد خبر : 113896 ساعت خبر : 3:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113896
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات