مافیا چیست و اولین مافیای جهان در چه زمانی و کدام کشور تشکیل شد؟

مافیا چیست و اولین مافیای جهان در چه زمانی و کدام کشور تشکیل شد؟

مافیا چیست ؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی،بعد از تهاجم ناپلئون به ایتالیا، آشوب‌هایی در آن‌جا به وجود آمد و زمین‌د اران بزرگ املاک خود را در اختیار آدم‌های فاسد به نام مردان امنیتی گذاشتند. در این زمان بود که جامعه جنایتکاران در سیسیل شکل گرفت. این مردان دهاقنان و در نهایت مالکان را ترور می‌کردند.

یکی از اصول آن‌ها این بود که هرگز به قانون متوسل نشوند و به کشف جنایت کمک نکنند. آن‌ها قانون درنده‌خویی را دنبال می‌کردند و سخت به آن وفادار بودند.

مافیا خیلی زود نه‌تنها در روستاها بلکه در شهرها هم قدرتمند گردید. دولت ایتالیا به‌طور مداوم سعی بیهوده‌ای در فرو نشاندن آن می‌کرد.

در اواخر همین قرن و با مهاجرت اروپایی‌ها به ایالات متحده، سازمانی مشابه سازمان مافیا در آن‌جا شکل گرفت که حکومت خانوادگی و فامیلی با نفوذ تدریجی اجتماعی برپا کرد. این سازمان از باجگیری و اخاذی حمایت می‌کرد و عمالیات خونینی انجام می‌داد که ناشی از کینه خانوادگی بود.

احتمالا اوج قدرت این سازمان در روزهای منع مشروبات الکلی بود، اما هنوز هم اعتقاد به اعمال نفوذ قابل توجه این سازمان در زندگی آمریکایی‌ها به چشم می‌خورد.

اولین مافیای جهان

اولین مافیاها در قرون وسطی شکل گرفت که چند صد سال قبل از مافیای آمریکا و کوزا نوسترا ومافیاهای دیگر بود. این مافیاها تقریباً در دوره حکومت سلجوقیان شکل گرفته بود.

در سال ۱۹۳۱ خانواده‌های مافیایی درآمریکا قدرت گرفته ویک سندیکای قوی توسط لاکی لوچیانو به وجود آمد. این ساختار با گذشت ۸۸ سال هنوز فعالیت می‌کنند.

موضوع مافیا در بسیاری از کشورها به عنوان چالشی جدی همواره مطرح بوده‌است تا جایی که این موضوع به سینما نیز کشیده شده‌است. دربارهٔ این موضوع تاکنون فیلم‌های متعددی ساخته شده‌است. فیلم پدرخوانده یکی از فیلم‌های لقب گرفته که تاریخ مافیا را ارزیابی می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 114197 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114197
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات