متادون را گران کنید تا کسی نتواند بخرد

متادون را گران کنید تا کسی نتواند بخرد

کارشناس و پژوهشگر اعتیاد از عرضه بی رویه متادون و نشت این ماده در بازار آزاد و عطاری‌ها انتقاد کرد و گفت:

آثار اجتماعی اعتیاد به متادون، افزایش بیماری‌های کبدی و آسیب‌های جدی مصرف خودسرانه و بی‌حد و حصر متادون در کمتر از پنج سال آینده برای جامعه محسوس می شود.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: با این اوضاع احتمالا  تا چند وقت دیگر در بعضی از سوپرمارکت‌ها هم می‌توان متادون را پیدا کرد.

البته این موضوع اصلا غیر طبیعی نیست ما عادت در مصرف بی‌رویه هر چیز داریم.

مثل مصرف بی‌رویه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها، انواع مسکن‌ها. در واقع هر کدام از ما یک داروخانه در منزل داریم و با اعتماد به‌نفس کامل برای دوستان و آشنایان‌مان تجویز دارو هم می‌کنیم.

مصرف بی‌حد متادون ورژن جدید این قضیه است و حتی سر از عطاری‌ها هم درآورده. احتمالا آن‌قدری که مصرف کننده متادون داریم معتاد بهبود یافته و بهبود نیافته نداریم.

بهترین راه گران کردن این دارو است

البته مشکل در توزیع بی‌رویه این دارو هم هست.

مسئولین باید ابتدا نشتی را پیدا کنند و راهش را ببندند وگرنه ممکن است نشتی‌های بزرگتر و بیشتری ایجاد شود و آن‌وقت دیگر نتوان مهارش کرد.

ولی این کار برای مسئولین کمی سخت و وقت‌گیر است.

 یک پیشنهاد ساده و راحت دیگر برای کنترل مصرف این دارو وجود دارد. پیشنهادی که در موارد بسیاری جواب‌گو بوده و مصرف بعضی اقلام را به نزدیک صفر رسانده است.

اگر این دارو گران شود دیگر عین نقل و نبات مصرف نمی‌شود.

مثل گوشت و مرغ که گران شد و مصرفش کم شد. یا لبنیات و خیلی از چیزهای دیگر.

پس تا می‌توانید متادون را گران کنید. این راه بسیار بی‌دردسرتر و راحت‌تر از کنترل بازار و دقت در توزیع مناسب است. مسئولین عزیز هم اصلا به دردسر نمی‌افتند و وقتشان تلف نمی‌شود

پایان پیام

کد خبر : 112446 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112446
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات