نگهداری صد و سه کودک بی‌سرپرست در هشت مرکز کودکان بی‌سرپرست استان لرستان

نگهداری صد و سه کودک بی‌سرپرست در هشت مرکز کودکان بی‌سرپرست استان لرستان

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: یکی از وظایف بهزیستی ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان کار و خانواده‌های آنان است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ منطقه لرستان، سلمان کریمیان در حاشیه برگزاری این طرح که با همکاری بسیج جامعه پزشکی سپاه استان و معاونت اجتماعی علوم پزشکی در مرکز حمایتی کودک کار و خانواده اردیبهشت شهرستان خرم‌آباد برگزار شد با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۳۰۷ کودک در خرم‌آباد شناسایی‌شده‌اند.

نگهداری صد و سه کودک بی‌سرپرست در هشت مرکز کودکان بی‌سرپرست استان لرستان

کریمیان اظهار کرد: مرکز شبانه‌روزی برای کودکانی است که جایگاهی در خانواده ندارند و یا رها شده در سطح خیابان‌ها می‌باشند و بهزیستی موظف است ظرف ۲۱ روز وضعیت این کودکان را تعیین نماید.

وی افزود: کودکان فراری از خانه با حضور مددکار و انجام مشاوره به آغوش خانواده بازگردانده می‌شوند، همچنین کودکان خانواده‌های بی‌سرپرست و یا بد سرپرست در ۸ مرکز که در سطح استان وجود دارد نگهداری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با اشاره به رنج سنی کودکان که در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند اظهار کرد: رنج سنی این کودکان بین ۰ تا ۱۸ سال است.

نگهداری صد و سه کودک بی‌سرپرست

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۸ مرکز کودکان بی‌سرپرست در استان وجود دارد که ۱۰۳ کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سیاست بهزیستی تداوم حضور این کودکان در کنار خانواده‌ها می‌باشند افزود: اگر این کودکان در کنار اقوام نزدیک خود نگهداری شوند سازمان بهزیستی کمک‌هزینه امداد ماهیانه برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: برای این کودکان سازمان بهزیستی حمایت‌های کامل اعم از مالی و آموزشی را با همکاری آموزش‌وپرورش استان برای ادامه تحصیل و بازگشت مجدد به مدارس انجام داده است.

کودکان بی‌سرپرست استان لرستان

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم این کودکان وارث شرایط بد اقتصادی هستند و بخشی از آن‌ها هم مورد سوءاستفاده خانواده قرار می‌گیرند لذا باید در این راه خانواده آن‌ها را توانمند کنیم تا از حضور این کودکان در سطح خیابان‌ها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: برای توانمند کردن خانواده‌های کودکان کار علاوه بر پرداخت تسهیلات، با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هماهنگی لازم انجام شده که یک کارگاه خیاطی ۵۰ نفره برای مادران کودکان کار در نظر گرفته شود.

کریمیان گفت: یکی از وظایفی که سازمان بهزیستی در مقابل کودکان کار دارد ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان و خانواده آن‌ها است.

وی اظهار کرد: شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های همسر آزاری، سالمند آزاری، کودک‌آزاری، معلول آزاری، کسانی که در معرض خودکشی قرار دارند و افرادی که مبتلابه اختلال جنسی هستند، است.

پایان پیام

کد خبر : 113042 ساعت خبر : 10:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113042
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات