کتاب یک کالای لاکچری است که فقط ژن‌خوب‌ها می‌توانند بخرند و بخوانندش

کتاب یک کالای لاکچری است که فقط ژن‌خوب‌ها می‌توانند بخرند و بخوانندش. برای اطلاع دقیق‌تر از این ماجرا کافی است مطلب زیر را مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کتاب آنقدر گران شده که حالا دیگر یک کالای لاکچری به شمار می‌رود. شاید سال‌ها پیش هم ما اعتقاد داشتیم که کتاب دارد تبدیل به یک کالای لوکس می‌شود، اما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که کاغذ و کتاب به این درجه از گرانی برسند و طوری شود که حتی آدم‌های کتاب‌خوان نیز دستشان از کتاب کوتاه شود و در بسیاری از موارد نتوانند کتاب‌های مورد علاقه خودشان را تهیه کنند.

کتاب یک کالای لاکچری

قطعا اگر این روزها سری به کتابفروشی‌ها بزنید و کتاب‌های چاپ جدید را ببینید، خواهید فهمید که کتاب یک کالای لوکس و البته دست‌نیافتنی است و نه‌تنها دیگر نمی‌شود مثل سال‌های پیش به کتابفروشی رفت و با دستی پر از کتابفروشی بیرون آمد، بلکه در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که افرادی هستند که با یک یا نهایتا دو کتاب در دست از کتابفروشی‌ها خارج می‌شوند که بعضا هم می‌بینیم از قیمت همان یکی، دو کتاب نیز گلایه دارند.

این روزها روزهایی است که نهایت بشود یکی، دو کتاب از کتابفروشی‌ها خرید، مگر این‌که ژن آدم خوب باشد و دستش به دهانش برسد و بتواند چندین کتاب بخرد.

بی‌شک گرانی و کمبود کاغذ تاثیر زیادی بر افزایش قیمت کتاب دارد، ولی با توجه به این‌که همه روزه به مردم کشورمان توصیه می‌کنیم که کتاب بخوانند و با کتاب همراه باشند، آیا بهتر نیست فکری به حال این قلم از کالاها بکنیم تا افراد علاقمند بتوانند با دستانی پر از کتابفروشی‌ها خارج شوند؟

با این کار هم افراد کتابخوان بیشتر به مطالعه می‌پردازند و هم افرادی که زیاد توجه به امر کتاب و کتابخوانی ندارند، ترغیب می‌شوند تا به این سمت و سو بیایند و علاقه‌ای بیش از پیش به کتاب و کتابخوانی از خود نشان دهند.

به نظر می‌رسد نمایشگاه کتاب پیش رو هم یکی از نمایشگاه‌های پرچالش این سال‌ها باشد و گرانی سایه سنگینی بر سر این نمایشگاه بیفکند.

گرانی کتاب برای جامعه‌ای که مردمش کتاب نمی‌خواندند، انگار ضربه آخر این پتک گرانِ گرانی است.

پایان پیام

کد خبر : 112561 ساعت خبر : 10:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112561
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

برای کتاب خوانی تنها تبلیغ و ارزونی کافی نیست ، فرهنگسازی مهمه که بر میگزده به اموزش و.پرورش،و دوران ابتدایی . اگر از همان اول یا دوم ابتدایی،از بچه ها بخواهند یک کتاب یا رمان جز کتلبهای درسی مطالعه کنند و بعد برای بقیه بچه ها تعریف کنند . در اینده ۹۰درصد بچه های ان کلاس کتاب خون بار میان