کسری خدمت ۴۰ روزه سربازی تکذیب شد

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا شایعه اعطای کسری خدمت ۴۰ روزه سربازان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سرهنگ سید مهدی تقوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعطای کسر خدمت به سربازان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: خبرهایی که تحت عناوینی نظیر همین کسر خدمت ۴۰ روزه سربازان مطرح می‌شود به هیچ عنوان صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

کسری خدمت ۴۰ روزه شابعه است

وی با بیان اینکه مسئولان باید اخبار مربوط به سربازی را از منابع موثق پیگیری کنند، اظهار کرد: متأسفانه شایعات این‌چنینی باعث می‌شود تا برخی سربازان دچار خطا در محاسبات و برنامه‌ریزی خود شوند برخی از شایعات نیز گاه باعث شده تا مشمولان وارد غیبت از سربازی شوند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد: سربازان و مشمولان اخبار مربوط به حوزه سربازی را تنها از منابع معتبر و رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجهی نداشته باشد.

خبرها را از منبع رسمی پیگیری کنید

این شایعات چرا و چگونه وارد فضای مجازی می‌شوند مشخص نست. ولی سربازان باید دقت کنند قبل از این‌که با خبری امیدوار شوند و برایش برنامه‌ریزی کنند به منبع خبر دقت کنند.

این روزها فضای مجازی پر است از اخبار فیک و جعلی. اخباری که به هیچ وجه منبع موثقی ندارند و تنها خاصیت‌شان شایعه پراکنی در جامعه است.

یک روز خبر از زلزله قریب‌‌الوقوع تهران می‌دهند و مردم را نگران می‌کنند. روز دیگر خبر از کسری خدمت سربازان می‌دهند و تعداد بسیاری از سربازان را امیدوار و خوشحال می‌کنند.

تنها راه مقابله با این شایعات، پیگیری خبرها از منابع رسمی و قانونی است. راهی که نه خرجی دارد و نه نیاز به صرف وقت زیادی است.

بهترین کار این است که به هر خبری اعتماد نکنید و تا زمانی که از درست بودنش مطمئن نشدید برای دوستان و آشنایانتان ارسال نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 112722 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=112722
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات