گلونی

علیخانی مجری عصر جدید تعارف را کنار بگذارد و خودش داور شود

علیخانی مجری عصر جدید تعارف را کنار بگذارد و خودش داور شود

علیخانی مجری عصر جدید تعارف را کنار بگذارد و خودش داور شود

علیخانی مجری عصر جدید تعارف را کنار بگذارد و خودش داور شود

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: از از شروع برنامه عصر جدید یک سوال در ذهن من به‌وجود آمد. سوالی که کم‌کم جوابش را فهمیدم.
تعجب من اینجا بود که اگر این برنامه موبه‌مو از روی نمونه خارجی‌اش ساخته شده، این وسط احسان علیخانی چکاره‌ است؟

علیخانی مجری خوبی است و طرفداران زیادی حداقل بین جامعه نسوان دارد. تهیه کننده این برنامه هم است. ولی با تمام اینها، چه دلیلی دارد علیخانی آن وسط باشد؟

اما همین که جسته گریخته پیگیر دیدن این برنامه شدم، فهمیدم بودنِ علیخانی نقش مهمی در جهت دادن رای داوران و تشویق تماشاگران دارد. هرچه برنامه جلوتر می‌رود این نقش پررنگ‌تر می‌شود.

علیخانی با تشویق‌هایش و جودادن‌هایش در میان اجرای برنامه‌ها، آگاهانه و شاید هم ناآگاهانه رای داوران و حاضران را به سمتی می‌برد که خودش می‌خواهد.

نکته مهم مسابقه‌ای که علیخانی و همکارانش این برنامه را از روی آن کپی کرده‌اند دقیقا همین داوری بدون واسطه است. هیچ چیزی نباید روی رای داوران و تماشاگران تاثیر بگذارد به‌جز برنامه‌ای که مقابلشان اجرا می‌شود.

اوج این دخالت‌ زمانی بود که در آخرین قسمت این برنامه، گروهی اجرای اکروبات کردند و نظر سه تن از داوران جلب نشد ولی از آنجایی که علیخانی با این اجرا به اصطلاح حال کرده بود، با هدایت کردن تماشاگران به تشویق این گروه و اصرار بر یکی از داوران برای پس گرفتن رایش، و صرف چند دقیقع وقت، در نهایت توانست داور را در رودروایستی قرار دهد و رای مثبت را از او بگیرد.

این ریش‌سفید بازی‌ها ویژه ما ایرانی‌هاست. این حرکات باعث ضایع شدن حق بقیه شرکت‌کنندگان این مسابقه می‌شود و بی‌طرفی برگزارکنندگان را زیر سوال می‌برد.

اگر او اصرار دارد در این برنامه جلوی دوربین باشد، پیشنهاد می‌کنم علیخانی تعارف را کنار بگذارد و مستقیم وارد گود شود و داوری‌ها را شخصا به عهده بگیرد.

به این صورت شرکت‌کنندگان تکلیف خود را می‌دانند و نیازی نیست برای رای آوردن علاوه بر داوران، دل مجری برنامه را هم به‌دست بیاورند.
پایان پیام

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل