آش شله ماش غذایی محبوب در لرستان

آش شله ماش غذایی محبوب در لرستان

یک کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: غذاهای استان طرفداران زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی اعظم گنجی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آش شله ماش یکی از غذاهای محلی استان بوده که طرفداران زیادی نیز دارد.

وی با بیان اینکه غذاهای محلی لرستان بسیار خوشمزه و زبان ‎ زد هستند، ادامه داد: برای تهیه این آش ابتدا باید لوبیا را از شب قبل خیس کرده و چند باری آب آن را عوض کنید.

گنجی بیان کرد: برای تهیه آش آن را روی حرارت می ‎گذارند تا بپزد.

همچنین برنج و عدس از یک ساعت قبل باید خیس بخورند سپس می‌ پزیم تا نرم شود.

این کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: در ادامه ماش را با ۳ پیمانه آب گوشت می ‎‌پذیریم و صبر می ‎ کنیم تا نیمه پز شود.

وی با بیان اینکه در ادامه باید برنج و عدس نرم شده را به آن اضافه کرد و بعد لوبیا چیتی پخته را افزود، خاطرنشان کرد: همچنین نمک و فلفل، زردچوبه و نصف پیاز داغ و آب گوشت باقیمانده را به مواد می‌افزاییم و سپس صبر می کنیم تا آش بپزد و جا بیفتد.

گنجی ادامه داد: برای خوشمزه تر شدن و جا افتادن آش، نصف موادمان را داخل میکسر می‌ریزیم و له کرده و به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه می‌کنیم.

آش شله ماش غذایی محبوب در لرستان

این کارشناس مردم شناسی اداره کل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه می‌توان به آن زیره هم اضافه کرد، ادامه داد: کمی محلول غلیظ زعفران و ۲ قاشق پر کشک هم داخل آن ریخته و خوب به هم می‌زنیم.

وی اظهار کرد: همچنین می‌توان ۲ قاشق از نعناع داغ را داخل آش بریزیم و در پایان آش شله ماش را در ظرفی سرو کرده و با پیازداغ، نعناع داغ و کشک تزیینش می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 117598 ساعت خبر : 8:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات