تخلفات مالی عابربانک فوتبال ایران جنبه‌های تازه‌ای به خود گرفته است

تخلفات مالی عابربانک فوتبال ایران جنبه‌های تازه‌ای به خود گرفته است

به گزارش پایگاه خبری گلونی ماجرای تخلفات مالی عابربانک فوتبال ایران جنبه‌های تازه‌ای به خود گرفته است.

در خبرها داشتیم که در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه برای تعدادی از بازیکنان و مربیان باشگاه پرسپولیس که از حسین هدایتی وجوهی را دریافت کرده‌اند پرونده در کمیته اخلاق تشکیل شده و دستور احضار برخی از آنها صادر شده است.

دادگاه نخست این پرونده هفته گذشته برگزار شد و نماینده دادستان اعلام کرد که در پرونده موسوم به پرونده گروه هدایتی، آقای حسین هدایتی دولابی در پوشش ۸ فقره شرکت‌های صوری به نام طراحی پویان پاسارگاد، سروش تجارت سیمرغ، جاوید گشت هیرمند، جاوید گشت آرکا و چند شرکت دیگر اقدامات مجرمانه انجام داده است.

حسین هدایتی از طریق گماردن برخی اشخاص بی‌بضاعت به عنوان مدیران این شرکت‌ها به مقدار ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوهات دریافتی از بانک سرمایه را خارج نموده و تسهیلات دریافت کرده است.

اتهام متهم ردیف اول با تبانی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و مدیران ارشد بانک جهت اخذ اعتبارات غیر قانونی از بانک محرز است.

در این میان تیغ تیز اتهام را پشت گردن ورزشکاران به‌ویژه اهالی فوتبال گرفته‌اند. فوتبال یکی از راه‌های پولشویی و موجه جلوه‌دادن سرمایه حسین هدایتی بوده است ولی قطعا فوتبالیست‌ها تنها کسانی نبودند که از او پول یا کادو گرفته‌اند.

تخلفات مالی عابربانک فوتبال ایران جنبه‌های تازه‌ای به خود گرفته است

سیاسیون، مدیران برخی سازمان‌ها و حتی شخصیت‌های مشهور و موجه بسیاری هستند که خواسته یا ناخواسته وارد بازی هدایتی شده‌اند. منتظر می‌مانیم تا یک به یک بازخواست شوند.

اما فعلا موضوع اشتباهات بزرگی است که اهالی ورزش در رفتار با این متخلف مالی انجام داده‌اند.

برخی از روی ناآگاهی و برخی هم آگاهانه این کار را انجام داده‌اند. بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح به‌طور مستقیم و غیر مستقیم از او پول گرفته‌اند. بارها بدهی فدراسیون و باشگاه پرسپولیس از طریق متوسل شدن به هدایتی تسویه شد.

همه اینها در حالی انجام شده است که هیچکس از خودش نپرسیده که چرا باید کسی چنین بخشنده باشد، بدون اینکه تقاضایی هم داشته باشد.

برق سکه‌های هدایتی چنان چشمان همه را کور کرده بود که کسی نخواست با واقعیت روبه‌رو شود. کار به جایی رسیده بود که در پرطرفدارترین برنامه ورزشی صداوسیما یعنی نود، چندین و چند بار هدایتی برای دفاع از خود به‌طور زنده روی آنتن آمد و فایل‌های صوتی گفت‌وگوهای خصوصی را رو کرد.

بدون شک وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس و… در این فساد مالی شریک هستند.

برخی مجلات و روزنامه‌های ورزشی که تریبون این مفسد مالی شدند هم باید مورد بازخواست قرار گیرند.

پول کثیف بوی بدی دارد و از دور قابل تشخیص است. صاحب پول کثیف بی‌مهابا خرج می‌کند و بی ضمانت قرض می‌دهد.

ساده‌انگارانه است اگر قبول کنیم کسانی که از هدایتی پول و کادو گرفته‌اند، هیچ شکی در تمیز بودن این پول نداشته‌اند. این یک فساد بزرگ در بدنه فوتبال است که نیاز به جراحی دارد.

مدیران بی‌لیاقتی که برای جبران کم‌کاری‌ها و سوءمدیریتشان دست به دامن این پول‌های کثیف می‌شوند و چهره ورزش کشور را آلوده می‌کنند.

وزیر ورزش و رئیس فدراسیونی که انقدر توانایی ندارند که پاداش بازیکنان ملی را بدهند و مجبورند به چنین مفسدی باج بدهند تا مربیان و بازیکنان را در جام‌ جهانی سکه‌باران کند، لیاقت اشغال این پست‌ها را ندارند.

این پرنده اگر درست پیگیری شود و به همه جوانب آن رسیدگی شود، شاید سبب خیر ی باشد تا فضای ورزشی کشور از این آلودگی مالی بیرون بیاید و شفاف‌سازی مالی در دستور کار همه قرار گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 116279 ساعت خبر : 10:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=116279
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

حالاشماقصاص قبل ازجنایت نکن ازلفظ کلامت مشخص که به رنگ آبی سخت تعلق خاطرداری این برنامتونم مثل قضایای داوریها بنفع پرسپولیس نقش برآب خواهدشدالبته تیمی که ازنظرمردمی بودن وهو اداران قابل مقایسه بادییگرتیمهانمیباشدو۳سالست با۲قهرمانی ویک نایب اولی داشته موردهجوم ودسیسه عده ای معلوم الحال قراربگیردمطمئن باشیدمگرخارج ازگودحریف پرسپولیس شوید!!!@@