موزه آب در بام خرم‌ آباد احداث می‎شود؟

موزه آب در بام خرم‌ آباد احداث می‎شود؟

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: پیگیری پرونده موزه آب در بام خرم‌آباد، مطالبه به‌حق منابع طبیعی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ منطقه لرستان، شیرزاد نجفی در جلسه شورای حفاظت از اراضی استان بیان کرد: پیگیری پرونده موزه آب در بام خرم‌آباد مطالبه به‌حق منابع طبیعی است.

وی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و حلول ماه رجب خاطرنشان کرد: نقشه‌برداری پارک جنگلی قلعه گل خرم‌آباد و کارهای مقدماتی آن با مساحت ۲۵ هزار هکتار انجام شده که در صورت تحقق، جزء بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی غرب کشور خواهد بود‌.

وی به کشیک‌های فعال منابع طبیعی از ۲۸ اسفند لغایت ۱۶ فروردین گریزی زد و افزود: با توجه به بارش رحمت الهی و درنتیجه غنی بودن پوشش‌های جنگلی، نیاز است که تدابیر لازم برای پیشگیری از حریق اندیشیده شود.

نجفی با ابراز نارضایتی از فروش زغال در مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر، خواهان برخورد شدید دستگاه قضا با این افراد شد و تصریح کرد: تسطیح زمین برای آرامستان و فعالیت بی‌رویه معادن در لرستان، از چالش‌ها و مشکلات منابع طبیعی است.

این مقام مسئول در پایان به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، چاله کنی‌های رایگان توسط منابع طبیعی در اراضی و کاشت نهال توسط جهاد کشاورزی، کشت بیش از یک هزار هکتار گیاهان دارویی و… اشاره و اظهار کرد: اگر زحمت‌های بی‌شائبه و کمک‌های دستگاه قضا نباشد، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در برخورد با متخلفین این حوزه کار سختی در پیش رو خواهد داشت.

موزه آب در بام خرم‌ آباد احداث می‎شود؟

بام خرم آباد نام پروژهٔ گردشگری و تحقیقاتی در شهر خرم‌ آباد است. این مجتمع گردشگری، تحقیقاتی حدود۸۰۰ هکتار وسعت دارد که در شرق شهر خرم‌ آباد در بالای کوه مدبه واقع شده است.

مدبه‌کوه نام کوهی است که در شرق شهر خرم‌آباد قرار گرفته است. موقعیت و اشراف مناسب و داشتن دید و منظر مناسب به شهر، سبب شکل‎گیری ایده احداث یک مجتمع به نام بام لرستان شده است.

پایان پیام

کد خبر : 117109 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=117109
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات