چوب دزدها سر و کله‌شان در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان پیدا شده است

چوب دزدها سر و کله‌شان در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان پیدا شده است

به گزارش پایگاه خبری گلونی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: سروکله چوب دزدها و کسانی که اقدام به قاچاق چوب می‌کنند در استان پیدا شده  است.

منطقه لرستان، احمد مرادپور در جلسه بررسی قانون هوای پاک  بیان کرد: ریزگردها طی چند سال گذشته خسارت‌های زیادی را به استان وارد کرده و متأسفانه این موضوع نتیجه دست‌کاری و تخریب محیط‌زیست، نابود کردن فضای سبز و مراتع  توسط انسان بوده است.

وی با بیان اینکه کار به‌جایی رسیده که برای نفس کشیدن باید قانون بگذاریم و این قوانین را رعایت کنیم تا به‌سلامتی ما آسیبی نرسد، اضافه کرد: این دست‌کاری طبیعت سبب خشک شدن دریاچه ارومیه، تالاب‌ها و بروز ریزگردها شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت:  هر چه ما ضربه می‌خوریم از دست کسانی است که منفعت‌طلب هستند؛ کسانی که دنبال قاچاق چوب هستند مشخص هستند.

وی با بیان اینکه مدتی است که سروکله چوب دزدها و کسانی که اقدام به قاچاق چوب می‌کنند در استان پیدا شده ، گفت: نیاز است مدیرکل منابع طبیعی  خیلی فعال‌تر در این زمینه ورود پیدا کنند و  ما نیز حمایتش خواهیم کرد.

مرادپور گفت: در این راستا اگر نیاز است نیروی انتظامی و دادستانی وارد عمل شود تا جلوی سوداگران قاچاق چوب گرفته شود.

وی گفت: کار از فرهنگ‌سازی گذشته است و باید اقدام قهری داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خطاب به مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد:  خیلی از استان‌ها ممکن است که در رابطه با ریزگردها مشکل حادی مانند ما نداشته باشند اما ما به مرز نزدیک هستیم و بیشتر گردوخاک نیز از همان سمت می‌آید، این استان‌ها از لابه‌لای قوانین و دستورالعمل‌ها اعتبارات خوبی از مرکز می گیرند که ما در این راستا نتوانستیم خوب عمل کنیم.

وی اضافه کرد: برای  اجرای بندهای قانون هوای پاک اعتبار نیاز داریم و  هیچ بندی را نمی‌توان با دست‌خالی اجرایی کرد.

معاون عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد:  باید کانون ریزگردها را در استان پیدا کنیم و سهم خود را از این اعتبارات بگیریم چرا که وضعیت امروز لرستان مانند وضعیت زمان بعد از جنگ است و ما استان جنگ زده بودیم اما رقمی از اعتبارات جنگ‌زدگی به ما تعلق نگرفت.

مرادپور با انتقاد از اینکه امروز مسئولین می‌گویند که کانون ریزگردها در خوزستان و ایلام است، به آن‌ها اعتبار تعلق می‌گیرد و به  لرستان رقمی تعلق نمی‌گیرد، افزود: به این مسئولان پیشنهاد می‌کنم جلوی ورود  گردوخاک ایلام و خوزستان به لرستان را بگیرید و دیگر  ما هیچ‌چیزی نمی‌خواهیم.

وی عنوان کرد: باید مسئولان را توجیه کنیم تا بتوانیم حق خود را بگیریم؛ همچنین وظایف دستگاه‌ها در قانون هوای پاک مشخص شود تا آن‌ها از وزارتخانه خود بتوانند اعتباری برای لرستان بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 116402 ساعت خبر : 12:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=116402
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات