میرجلال الدین کزازی بزرگ‌ترین ایراد نمایشگاه کتاب تهران را بیان کرد

میرجلال الدین کزازی بزرگ‌ترین ایراد نمایشگاه کتاب تهران را بیان کرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا میرجلال الدین کزازی ضمن معرفی کتاب‌هایی که امسال در نمایشگاه کتاب دارد، بزرگ‌ترین خرده‌ای را که به عقیده او می‌توان بر نمایشگاه کتاب گرفت بیان کرد.

این نویسنده و مترجم درباره وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پس از سال‌ها گذشتن از برگزاری آن، اظهار کرد:

من بارها گفته‌ام آن‌چه ما نمایشگاه کتاب می‌نامیم به راستی یک نهاد کارساز و اثرگذار فرهنگی نیست و سالی یک بار این نمایشگاه سامان داده می‌شود، اما کار فرهنگی و اجتماعی آن با این نمایشگاه آغاز می‌شود و با اتمام آن پایان می‌پذیرد.

میرجلال الدین کزازی با اشاره به لزوم کارسازی و پایداری نمایشگاه کتاب گفت:

نمایشگاه کتاب بیشتر فروشگاهی بزرگ است که کتاب‌ها در آن فراپیش خواستاران نهاده می‌شود و ارج و ارزش آن در همین است که خواستار و خریدار کتاب می‌تواند کتاب‌های گوناگونی را که به آن‌ها نیاز دارد در این فروشگاه بزرگ به آسانی به‌دست بیاورد.

اما اگر نمایشگاه کتاب نهادی فرهنگی است، می‌باید کارساز، پایدار و اثرگذار باشد.

می‌باید هنگامی که برچیده می‌شود کارآیی و پویایی و اثربخشی آن را بتوان در قلمرو کتاب و کتاب‌خوانی و کتاب‌دوستی و هر آن‌چه به کتاب بازمی‌گردد همچنان آشکارا دید؛ اما چنین نیست و این شاید بزرگ‌ترین خرده‌ای است که می‌توان بر نمایشگاه کتاب گرفت.

این شاهنامه‌پژوه سپس از کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب امسال دارد نام برد و بیان کرد:

«کمدی الهی»، «پدر ایران»، داستانی درباره زندگانی فردوسی در چاپ چندم و «دفتر دانایی» در چاپ چندم کتاب‌هایی هستند که از نشر معین به‌دست داده می‌شوند.

همچنین «در سایه آفتاب» و «نهادنامه داد»، کتابی در زمینه شاهنامه‌شناسی که پیش‌تر در نشر یار دانش چاپ شده، دو کتابی هستند که از نشر گویا و همچنین کتاب‌های دیگری در نمایشگاه خواهند بود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای تهران برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 119035 ساعت خبر : 11:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119035
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات