گلونی

نجفی منش عضو اتاق بازرگانی تهران: دولت پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

نجفی منش عضو اتاق بازرگانی تهران

نجفی منش عضو اتاق بازرگانی تهران

نجفی منش عضو اتاق بازرگانی تهران: دولت پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد

پایگاه خبری گلونی، آراز صالحی: نجفی منش، عضو اتاق بازرگانی تهران گفت : دولت پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد.

پا؟ کدام پا؟ یعنی اگر بخواهم بهتر مطرح کنم باید بگویم منظورتان کدامیک از پاهاست؟

اگر شما معتقدید که دولت پایش توی صنعت خودروست پس با در نظر گرفتن چنین چیزی احتمالاً تصور شما از دولت باید چیزی در حد و اندازه و هیبت و قواره‌ی هزارپا باشد.

اما نه، هزارپا نمی‌تواند باشد چون دولت بعضی جاها دستش هم توی کار صنعت خودروسازی هست.

یعنی اگر بخواهیم اینطوری قضیه را ببینیم و مطرح کنیم باید دنبال موجودی بگردیم مثل هزارپا که مثلا به ازای هر پا یک دست هم داشته باشد.

مثلاً تصور کنید هزارپایی که دست هم دارد.

ولی نظر من این است که زیاد خودمان را زحمت ندهیم برای پیدا کردن این موجود.

به نظر من بهترین، سرراست‌ترین و راحت‌ترین کار این است که برویم بالای سر دولت، پتو را کنار بزنیم، با چند تکان شدید بیدارش کنیم و وقتی بیدار شد از روی صنعت خودرو بلندش کنیم.

جناب نجفی منش در ادامه فرموده‌اند که اگر دولت پایش را از صنعت خودرو بیرون بکشد بازار خودش قیمت را تعیین می‌کند و مثلاً تولیدکننده پنج درصد زیر قیمت بازار محصولش را عرضه می‌کند.

خب! در پاسخ به این قسمت از سخنان ایشان باید بگوییم که جناب نجفی منش! به والله اگر مردم نگران این درصدهایی که شما می‌فرمایید باشند.

شما درباره طبع بلند و دست و دلِ باز مردم چه فکری کرده‌‎اید که از این درصدها حرف می‌زنید؟

فقط کافیست به قیمت خودروهای تولید داخل در ابتدا و انتهای سال گذشته نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید این درصدها هیچ جای این قیمت‌ها را پر نمی‌کند.

درضمن همین الان هم بازار قیمت خودش را روی خودروهای تولید داخل تعیین می‌کند منتها با چند ده میلیون بالاتر از قیمت تولیدی شما که اگر این هم ناراحت‌تان می‌کند باید بگردیم صاحب دست‌ها و پاهایی که توی بازار حضور دارند را هم پیدا کنیم و از آنها هم خیلی مودبانه خواهش کنیم که اعضای بدنشان را از بازار خارج کنند.

راستی جناب نجفی منش عضو اتاق بازرگانی تهران! حالا که فرموده‌اید دولت پایش را از صنعت خودرو بیرون بکشد می‌گویم بهتر نیست مثلاً دیگر نهادها و ارگان‌ها و قوا هم پایشان را بیرون بکشند؟

مثلا مجلس پایش را بیرون بکشد و گمرکی سنگین خودروهای وارداتی در حد و کلاس خودروهای تولید داخل را منتفی اعلام کند؟ هان؟ بهتر نیست؟

در پایان پیشنهاد می‌کنیم این ویدیوی مرتبط با خودرو را مشاهده کنید. خودرویی که پای دولت در آن نیست.

 

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل