حقوق مسافران در سفر چیست و آیا در مسافرتهای زمینی و هوایی ما اجرا میشود
حقوق مسافران در سفر چیست و آیا در مسافرتهای زمینی و هوایی ما اجرا میشوند
پایگاه خبری گلونی مهدیسا صفریخواه:
درباره حقوق مسافر؛ آییننامههای بینالمللی وجود داره. اولین حق مسافر داشتن بلیط به اسم خودشه.
چیزی که ما وقتی قرار سوار اتوبوسهای بین راهی بشیم بهراحتی نادیده گرفته میشه.
دونستن این حقوق کمک میکنه که درباره شأنمون بیشتر بدونیم و جلوی سواستفاده افراد رو بگیریم.
البته این حقوق به روشی کاملاً زیرپوستی بومی شده.
در این روش بومی ما از بحران چهکسی صلاحیت پایین کشیدن شیشه عقب را دارد تا بحران گوشکردن به آهنگهای گوش خراش خوانندههای یک شبه مواجه هستیم.
حقوق مسافران در سفر چیست
در سفر با هواپیما کافیه فقط حقوق مسافر هنگام تأخیر پرواز رو مطالعه کنیم.
در صورت تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت پذیرایی مناسب حداقل از نوع اول (شامل میان وعده اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب) با توجه به امکانات فرودگاهی به عمل خواهد اومد؛
امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاعرسانی فراهم خواهد شد؛ در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن پرواز تغییر خواهد کرد؛
اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکتهای هواپیمایی (در صورت درخواست مسافر) و در صورت وجود پرواز از همون مسیر یا انتقال به مقصد نهایی از طریق مسیرهای جایگزین (به غیر از مسیر درجشده در بلیت) انجام خواهد شد.
و در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز وجه بلیت بهصورت کامل پرداخت خواهد شد.
البته به همت خدمه پرواز در این روش بهجای پراکندگی مسافران از روش جمعکردن اونها استفاده میشه؛
یعنی مورد داشتیم ۸ ساعت روی صندلی نشسته و هواپیما پرواز نکرده و خدمه هم اجازه خروج ندادن.
برای همین یک مورد در خارج میشه شرکت هواپیمایی رو به دردسر جدی انداخت.
ولی گروگاننماهای این پرواز همین که اجازه بلند شدن از صندلی و رفتن به دستشویی رو داشتن در پوستشون نمیگنجیدن.
حقوق مسافران در سفر چیست و آیا در مسافرتهای زمینی و هوایی ما اجرا میشوند
در حالیکه ما با رانندهها سر روشن کردن کولر؛ کم کردن صدای ضبط؛ چک نکردن گوشی تلفن همراه؛
دادن یهچکه آب دستمون تو سفرهای زمینی چونه میزنیم و درگیر مسائلی مثل تنظیم باد؛
تعویض روغن و دعوای پیامکی راننده و همسرش هستیم میتونیم شکواییه خود از عملکرد حمل و نقلی شرکت، راننده و کارکنان حداکثر تا یک ماه پس از تاریخ سفر در مراجع حمل و نقلی مربوطه از قبیل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای مطرح و ثبت کرده و به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات دسترسی داشته باشیم.
شرکت حمل و نقل مکلفه در زمان ارایه خدمات به مسافران، مدیر پاسخگو رو در محل سرویسدهی بهکار بگیره و شماره تلفن پاسخگویی شرکت و شماره سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۳ رو در پشت بلیت و در داخل وسیله نقلیه در معرض دید مسافران درج کنه.
پایان پیام
کد خبر : 118979 ساعت خبر : 3:17 ب.ظ