شرم می‌کنند مایحتاج خانواده خود را با التماس از کسی بگیرند

شرم می‌کنند مایحتاج خانواده خود را با التماس از کسی بگیرند

پایگاه خبری گلونی مرتضی احمدی: چند روزی از حادثه سیل اخیر می‌گذرد و این روزها شاهد تشکیل صدها تشکل مردم نهاد در استان لرستان و استان های دیگر برای کمک به مردم سیل زده استان لرستان هستیم.

بنده طی این هفته به واسطه کمک به تشکل‌های مردم نهاد راهی مناطق آسیب دیده در استان بودم، روستاهایی را دیدم که آب و برق و گاز نداشتند، خانه‌هایی که دیگر اثری از آنها پیدا نبود و پدر و مادرهایی پر از غم و غصه گوشه کناری نشسته بودند.

در این چند روز به دلیل حجم زیاد خسارات، تشکل‌های مردم نهاد فعالیت‌های امداد رسانی به مناطق محرومی که کمک‌های دولتی به آنها نرسیده بود، آغاز کردند.

در وهله اول با دیدن این چنین صحنه‌هایی از کمک رسانی، انسان به خود و هموطنانش می‌بالد و احساس غرور می‌کند که این چنین هموطنانی دارد اما هم اکنون مشاهده می‌کنم که اکثر تشکل‌ها سازمان‌دهی نشده و بدون برنامه ریزی کمک‌های خود را توزیع می‌کنند و گاهی شاهد صحنه‌های تلخی از برخورد نامحترمانه با سیل زدگان بودم.

جایی دیدم که آب معدنی را طوری برای یک خانواده از روی خودرو پرت کردند که اگر تشنه نبودند قطعا همه آن کمک‌ها را دور می‌ریختند و همچنین بهتر است بسته کمک‌های بهداشتی خانواده به طور محترمانه‌ای توسط یک خانم به بانوان مناطق سیل زده تحویل داده شود نه توسط یک آقا و بهتر است در کیسه مشکی باشد.

این روزها باید خیلی حواسمان جمع باشد که ملتی که مخاطب کمک‌های ماست ملت غیور لرستان است تا خدایی نکرده باعث زیر پا گذاشتن غرور کسی نشویم.

همچنین اگر قصد کمک کردن دارید و در تشکل خاصی فعالیت دارید حتما سازمان‌دهی شده عمل کنید و قبل از ارسال اقلام حتما تیم‌های شناسایی بفرستید تا نیازمندان را شناسایی کنید.

یادتان نرود خیلی‌ها خجالت می‌کشند حتی از در خانه‌شان بیرون بیاید و تقاضای کمک کنند، شرم می‌کنند مایحتاج خانواده خود را با التماس از کسی بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 118789 ساعت خبر : 3:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=118789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات