ما می‌خواهیم از همین تریبون اعلام کنیم آقای دکتر سیدمحمد بطحایی! آقا دستخوش

ما می‌خواهیم از همین تریبون اعلام کنیم آقای دکتر سیدمحمد بطحایی! آقا دستخوش

پایگاه خبری گلونی، دانیال ناصری: در خبرها آمده است که وزیر آموزش و پرورش فرمودند آزمون دوره‌ی ابتدایی حکم سم را برای دانش‌آموزان دارد و از نظر ما ممنوع مطلق و خط قرمز است.

ما می‌خواهیم از همین تریبون اعلام کنیم جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحایی! آقا دستخوش. آقا دست‌مریزاد.

آقا گل و گلاب به این کلام زرین و سنجیده‌ی شما.

آقا اصلاً از وقتی ما این خبر را خوانده‌ایم، پاک علاف شده‌ایم.

همه‌اش با خودمان می‌گوییم نکند این‌که در افسانه‌ها حسنی از خواب بیدار می‌شد و یکهو می‌دید که دنیا گل و بلبل شده، همه چیز خوب خوش شده، نکند این‌ها واقعیت داشته باشد؟

آخر ما عادت داشتیم در اخبار مضحک‌گویی‌های مسئولین را بخوانیم و هی حرص بخوریم و کهیر بزنیم.

آقا اصلاً به نظر شما عجیب نیست که یکی پیدا شود و یک حرف درست بزند؟ نه واقعاً عجیب نیست؟

والله آن موقعی که زمان ما بود، معلم‌ها به صورت خودجوش سر کلاس کوییز می‌گرفتند.

ما هم که عقل‌مان نمی‌رسید بگوییم آقای معلم! کوییز برای دانشگاه است، برای کلاس اول ابتدایی نیست که.

تازه اگر هم می‌خواهی با ما مثل یک‌عده دانشجوی عاقل و بالغ رفتار کنی خب بکن اما توی دانشگاه که کسی را با خط‌کش تنبیه نمی‌کنند یا مثلاً خودکار لای انگشت دانشجوها نمی‌گذارند.

شما آن‌چیزها را رعایت می‌کنید، این‌ها را هم لحاظ کن دیگر.

نه آقا! زمان ما از این خبرها نبود که کسی هم به حقوق دانش‌آموزها توجه کند.

امتحان می‌گرفتند، در جواب نصف سوال‌ها باید می‌نوشتیم: «نخوانده‌ایم.» یعنی معلم مذکور از چیزهایی امتحان می‌گرفت که هنوز درس نداده بود.

اما حالا چی؟ بعد از عمری تغییر نظام آموزشی از نظام قدیم به نظام جدید دوباره به نظام قدیم، بالاخره کم‌کم داریم راهش را پیدا می‌کنیم.

خدا شاهد است مدرسه‌ی ابتدایی جای حفظیات و امتحان و تجدیدی و رفوزگی و یک‌لنگه‌پا کنار سطل زباله ایستادن و بقیه‌ی این تنبیهات خلاقانه نیست که.

دوران ابتدایی جای بازی و شادی و گرگم به هوا و قایم باشک و این‌طور بازی‌هاست و ما قسم می‌خوریم و می‌توانیم یک نسل از جوانان هم سن و سال خودمان را شاهد بیاوریم که ما، لابه‌لای این بازی‌ها بیش‌تر یاد گرفتیم تا توی آن کلاس‌های خفه با میزهای سه یا چهارنفره و وحشت همیشگی از درس پرسیدن آقا معلم.

خلاصه که ما می‌خواهیم نه تنها به جناب دکتر بطحایی، بلکه به همه‌ی مسئولین بگوییم که ما، حرف‌ها و اقدامات درست ایشان را هم می‌بینیم و برای این تصمیمات درست و راست‌روی‌ها، دست‌شان را هم می‌بوسیم.

فقط امیدواریم یک‌وقت طوری نشود که ببینیم این‌ها فقط حرف بوده و در عمل چیزی وجود نداشته و به قول آن ضرب‌المثلِ معروف نه خانی آمده نه خانی رفته.

خواستیم بگوییم حواس‌مان به این‌ها هم هست و این‌طور نشود که فردا بیاییم و یک ستون دیگر اختصاص بدهیم به این‌که آقا! پس چی شد آن قول و قراری که با هم گذاشتیم و…

اصلاً این‌ها را ول کنید. سراغ این فرض نمی‌رویم که این حرف‌ها فقط باد بوده و در عمل چیزی اجرا نشده. به امید این‌که این‌ها همه در نظام آموزشی‌مان نهادینه شود.

از ما که گذشت اما بچه‌هامان اگر دسته‌جمعی بازی کنند، خیلی بیش‌تر چیز یاد می‌گیرند تا این‌که این‌جمله را هی تکرار و حفظ کنند: «کرم خاکی در خاک زندگی می‌کند… کرم خاکی در خاک زندگی می‌کند… کرم خاکی در…».

ویدیوی صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش

 

پایان پیام

کد خبر : 119441 ساعت خبر : 11:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119441
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات