بنیامین بهادری اصلا نیامد که بخواهیم نقدش کنیم؛ برنامه ماه ماه پخش نشده حذف شد

بنیامین بهادری اصلا نیامد که بخواهیم نقدش کنیم

پایگاه خبری گلونی سمیه باقری حسن‌کیاده: تازه می‌خواستیم یادآوری کنیم که: وقتی می‌گوییم قحط‌الرجال آمده است نگویید نه.

وقتی می‌گوییم هیچ چیز سر جایش نیست باز نگویید نه.

وقتی می‌گوییم بازیگران مجری شده‌اند و مجری‌ها منتقد و منتقدان در افق محو شده‌اند لابد، باز هم نگویید نه.

تازه داشتیم از نمونه‌هایی می‌گفتیم که به وفور در صدا و سیما پیدا می‌شود:

از پژمان بازغی و کودک شو بگیرید و برسید به کامران تفتی و اجرای فاجعه‌اش در وقتشه و بعد گلزار در برنده باش و بعد هم بنیامین و برنامه رمضانی‌اش.

شما را نمی‌دانم ولی من هر چه بیشتر به بنیامین فکر می‌کردم کمتر یاد بیان شیوای یک مجری می‌افتادم و لحظات ملکوتی پیش از افطار.

هر چه بود و هست در ذهن من همان ترانه‌های دهه هشتادی و اوج شکوفایی بنیامین است و ” دنیا دیگه مثل تو نداره و ساعت دیوار کاغذ و… و نمیاااای نمیاااای آخرش.

تازه داشتم برای خودم توجیه می‌کردم که:

این که تعداد بینندگان صدا و سیمای ملی، با ریزش شدید بیننده مواجه است، به خصوص پس از حذف برنامه‌ای مثل نود و مجری‌ همچون فردوسی‌پور و باز این که صدا و سیمای بی‌مخاطب در حال تلاش برای جلب مخاطب از طریق سلبریتی‌هاست باعث شده که با بی‌سلیقگی مسئولین بنیامین بهادری گزینه‌ای شود برای اجرای یک برنامه تلویزیونی آن هم در ماه رمضان.

بنیامین بهادری اصلا نیامد که بخواهیم نقدش کنیم

که روز اول ماه مبارک شد و از بنیامین خبری نشد. نه که مسئولین با سلیقه شده باشند یا نظر مخاطبان برای‌شان مهم شده باشد، نه!

هرچه بوده تصمیمی ناگهانی بوده است بی‌هیچ توضیحی که اصولا توضیح دادن در مرام و مسلک مسئولان صدا و سیما نیست؛

هر وقت برای حذف ۹۰ توضیح قابل قبولی دادند به دنبال توضیح برای حذف یک شبه یک مجری و یک برنامه می‌رویم.

اما واقعیت این است که با حذف یک برنامه و مجری‌اش هیچ مشکی حل نشده است.

همچنان قحط‌الرجال است و همچنان بازیگران مجری می‌شوند و مجریان منتقد و منتقدان غیب.

مگر نه این‌که ارتباط، ابزاری است جهت هموار کردن درک متقابل میان گوینده و مردم و نیازمند ظریف‌ترین و شفاف‌ترین شیوه‌های کلامی و غیرکلامی؟

مگر نه این‌که در سراسر دنیا برای مجریان تقسیم‌بندی‌هایی صورت گرفته است و یک مجری خوب باید دارای پوششی مناسب، رسمی و همه‌گیر، چهره مناسب، اطلاعات عمومی، مسلط به قلمرو واژگانی، هنرشناس و الگو برای مردم باشد؟

حالا کدام یک از ویژگی‌های آقای بنیامین بهادری با پیشینه خوانندگی و نوع ترانه‌هایی که انتخاب می‌کرده‌اند و نوع بیان الفاظ ایشان به معیار‌های بالا هماهنگی دارند که اصلا کاندید شده‌اند برای اجرای یک برنامه‌ای که در ماهی کاملا عرفانی اجرا می‌شود و فضایی قطعا مذهبی و معنوی چاشنی اصلی فضای‌اش است.

چهره بنیامین بهادری، الگوهایی که از پوشش ایشان در ذهن داریم حتا اگر با کت و شلوار جلوی دوربین ظاهر شود، اطلاعات مذهبی و معنوی ایشان و تسلط‌‌شان به واژگان مذهبی و … کدام‌شان در حد یک برنامه معنوی‌ است که تهیه‌کننده برنامه “ماه‌ماه” ایشان را برای اجرای این برنامه پیش از افطار رمضان انتخاب کردند؟

واقعیت این است که توانمندی مجری ریشه در نوع توانمندی، همراهی، دلسوزی، دانش، تلاش و مطالعه او دارد و علاوه بر این‌ها یکسری فاکتورهای روحی و روانی نیز نیاز است که باید به مرور در یک فرد مجری ایجاد شود و چیزی نیست که یک شبه به وجود بیاید.

پایان پیام

کد خبر : 120673 ساعت خبر : 12:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120673
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات