جشنواره موسیقی نواحی ایران فراخوان دوازدهمین دوره خود را منتشر کرد

فراخوان دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین، همچنین شاعران بومی (با گویش‌ها و زبان‌های محلی) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان در شهر کرمان و در گستره ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

فراخوان این جشنواره بنا بر اهداف و مأموریت‌های مشخص شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی بومی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی – موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است.

ستاد جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیه هنرمندان این حوزه موسیقی در عرصه اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند تا در صورت تمایل با مطالعه دقیق آن و ارسال آثار و مدارک لازم در برگزاری هرچه پربارتر این رویداد مشارکت کنند.

درخواست‌های ارسالی پس از بررسی و تأیید کارشناسان هیأت انتخاب این امکان را خواهند یافت تا در بخش اصلی جشنواره به اجرای برنامه بپردازند.

برای مطالعه متن این فراخوان اینجا کلیک کنید.

جشنواره موسیقی نواحی ایران جشنواره‌ای است دولتی که به معرفی موسیقی نواحی ایران می‌پردازد.

این جشنواره با هدف ماندگاری موسیقی‌های سنتی و اصیل ایرانی و معرفی بیشتر این هنر برگزار می‌شود.

ستاد اجرایی این جشنواره در کرمان تشکیل شده و قرار است دبیرخانه دائمی جشنواره نیز در استان کرمان ایجاد شود.

جشنواره موسیقی نواحی ایران تا به امروز نه دوره را پشت سر گذاشته است.

نهمین دوره آن هم پس از سال‌ها وقفه به میزبانی کرمان برگزار شد.

۱۶۵ هنرمند موسیقی نواحی در این جشنواره حضور دارند و ۳۱ گروه در حوزه پیشکسوتان موسیقی نواحی و ۴۱ گروه نیز در بخش رقابتی در جشنواره شرکت کرده‌اند.

با برگزاری جلسات هماهنگی مختلف در استانداری و اداره ارشاد کرمان، دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، استانداری، اداره ارشاد و دیگر سازمان‌ها در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

پایان پیام

کد خبر : 121065 ساعت خبر : 12:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=121065
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات