گلونی

رفاه عجیب و غریب سیل زدگان؛ اگرسیل‌‌زده‌ها این‌قدر مرفه هستند، خودمان سیل‌سازی کنیم

رفاه عجیب و غریب سیل زدگان؛ اگرسیل‌زده‌ها این‌قدر مرفه هستند، خودمان سیل‌سازی کنیم

رفاه عجیب و غریب سیل زدگان؛ اگرسیل‌زده‌ها این‌قدر مرفه هستند، خودمان سیل‌سازی کنیم

رفاه عجیب و غریب سیل زدگان؛ اگرسیل‌‌زده‌ها این‌قدر مرفه هستند، خودمان سیل‌سازی کنیم

پایگاه خبری گلونی، دانیال ناصری: در حاشیه سخنان آقای شریعتی استاندار خوزستان، گزارش‌ها حاکی از سرازیر شدن سیل شکایات از بخش‌های مختلف صلیب سرخ جهانی است.

آن‌ها در نامه‌ها و مصاحبه‌های متعدد، اعتراض داشته‌اند به رفاه عجیب و غریب سیل‌زدگان. تحلیل‌شان این است که اگر قرار باشد سیل‌زده‌ها این‌قدر مرفه باشند، احتمال دارد که مردم برای ایجاد سیل ساختگی تلاش کنند.

یعنی تلاش کنند سیل به وجود بیاید، سیل‌زده شوند و به همین ترتیب، تبدیل شوند به آدم‌های مرفه.

اصلاً برخی گفته‌اند:

شما با این میزان رفاهی که برای سیل‌زده‌ها ایجاد کرده‌اید، شاخص‌ها و معیارها و قواعد اصول انسانی را بر هم زده‌اید.

قبلاً مردم برای دست یافتن به رفاه «تلاش» می‌کردند، حالا می‌بینند که بهتر است بروند جنگل‌ها را نابود کنند و در حاشیه رودخانه‌ها خانه بسازند و دست به دعا شوند برای بارش‌های سیل‌آسا تا هلال احمر ایران برود و زندگی‌شان را از رفاه و آسایش لبریز کند.

گمانه‌زنی‌هایی هم آغاز شده است پیرامون این‌که آیا این حجم عظیم از رفاه فقط برای سیل‌زدگان ایجاد می‌شود یا مثلاً زلزله‌زدگان هم از بهره خواهند برد.

البته این دوستان صلیب سرخ جهانی دیگر عقل‌شان نرسید بپرسند که چرا آمارهای اعلام شده، این‌قدر متفاوت است از چیزی که خود اشخاص سیل‌زده می‌گویند.

آن‌ها که صلیب سرخ جهانی بودند عقل‌شان نرسید بپرسند، ما که دیگر اصلاً عقل‌مان نمی‌رسد بپرسیم، پس ما هم نمی‌پرسیم.

فقط این وسط ما یک خواهش کوچک داریم. هر میزانی از رفاه هم که موجود باشد، بالاخره کمی‌ها و کاستی‌هایی وجود خواهد داشت.

البته نه این‌که فکر کنید می‌خواهیم زحمات عزیزان هلال احمر را زیر سوال ببریم، اصلاً این‌طور نیست.

زحمات و تلاش‌های آنان را ما به چشم خود دیده‌ایم.

رفاه عجیب و غریب سیل زدگان؛ قصه‌هایی بدون اصول قصه‌پردازی

اما خواستیم بگوییم، این‌قدر که برخی مسئولان به قول معروف سخنرانی ناشتا می‌کنند، اصلاً با اصول قصه‌پردازی و خیال‌بافی هم جور نیست.

یعنی می‌خواهیم بگوییم با اصول دروغ‌گویی هم جور در نمی‌آید.

یعنی شما برای این‌که یک دروغ را راست جلوه بدهید، باید تلاش کنید مسئله را به صورت مقرون به واقعیت مطرح کنید.

این‌طور که شما مخاطبان خود را درازگوش فرض می‌کنید، نتیجه‌اش می‌شود این‌که از زمان انتشار این صحبت‌ها تا به حال بالغ بر ششصد هزار میلیارد…

فکر کردید می‌خواهم درباره یک اختلاس جدید افشاگری کنم؟ نه خیر این‌طور نیست.

بالغ بر ششصد هزار میلیارد کلیپ و مطلب طنز و تمسخر در شبکه‌های مجازی تولید شده است.

دوست دارید خودتان را این‌طور مطرح کرده و شهرت پیدا کنید؟ مهم نیست.

هر کاری دل‌تان خواست بکنید، فقط کاری نکنید که ترکش طنزپردازی بر روی اعمال و رفتار و گفته‌های شما، دامن زحمت‌کشان هلال احمر یا سایر نهادها را هم بگیرد والسلام.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل