ماموریت ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان پایان یافت

ماموریت ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان پایان یافت

ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان، یک‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ آخرین کمک‌های ضروری را بین سیل‌زدگان توزیع کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی از زمان موج دوم بارندگی‌های سیل‌آسا (۱۱ تا ۱۳ فروردین) جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد و افراد مستقل اقدام به راه‌اندازی یک ستاد با عنوان «ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان» در محل مدرسه تیزهوشان خرم‌ آباد کردند.

باتوجه به اعتماد برخی از مردم به افراد فعال در این ستاد و اطلاع‌رسانی‌هایی در فضای مجازی و نصب بنر تبلیغاتی در سطح شهر خرم‌آباد، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به‌نسبت زیادی در اختیار این ستاد قرار گرفت.

ستاد مردمی واقع در مدرسه تیزهوشان صرفا در مناطق پلدختر و معمولان فعال نبود؛ بلکه حضور چشم‌گیری در شهرستان‌های سلسله، دلفان، کوهدشت و خرم‌آباد داشت.

نحوه توزیع بدین‌شکل بود که تیم‌های شناسایی اطلاعات را کسب می‌کردند و تیم‌های توزیع با خودروهای آفرود و یا کوهنوردی و راهپیمایی، اقلام ضروری و مورد نیاز را به سیل‌زدگان می‌رساندند. آمار و ارقام فعالیت‌ها پس از جمع‌بندی، به‌زودی رسما منتشر می‌شوند.

ماموریت ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان پایان یافت

ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان (واقع در مدرسه تیزهوشان خرم‌آباد) به کار خود پایان داد اما اشخاص دست‌اندرکار این حرکت خیرخواهانه، به‌صورت مستقل در حیطه توانایی‌هایشان به فعالیت ادامه می‌دهند.

سیل لرستان

رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان لرستان در مورد حجم سیل لرستان بیان کرد که حجم سیلاب‌های ششم و دوازدهم فروردین‌ماه معادل ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده‌است و دبی سیلاب رودخانه کشکان در پل‌دختر به بیش از پنج هزار مترمکعب در ثانیه رسیده بوده‌است.

به گفته سخنگوی وزارت ارتباطات بیشترین خسارت در شبکه ارتباطی مربوط به پل دختر با حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است.

به دلیل تخریب مسیر ارتباطی جهت کمک رسانی به مردم پل‌دختر و روستاهای اطراف آن، برخی از نیروهای مردمی با پای پیاده و طی کیلومترها راه کوهستانی، کمک‌های خود را به آنان رساندند.

پایان پیام

کد خبر : 119628 ساعت خبر : 1:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119628
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات