مردم خوزستان برای ساخت سیل بند نیاز به چنین ماشینی دارند

مردم خوزستان برای ساخت سیل بند نیاز به چنین ماشینی دارند

پایگاه حبری گلونی دانیال ناصری: یکی از مشکلات بزرگی که پیش روی اهالی در سیل خوزستان بود (و هست)، نبود یا کمبود تجهیزاتی است که در مقابله و خصوصاً مقابله‌ی سریع با سیل و ایجاد سیل‌بند مورد نیاز است.

در ویدئوهای منتشر شده از این مناطق می‌دیدیم که اهالی بدون ابزار و تجهیزات مناسب، با بیل یا با دست خالی در حال جا‌به‌جا کردن خاک یا پر کردن خاک در گونی برای ایجاد سیل‌بند هستند.

پر کردن این‌همه گونی خاک بدون تجهیزات نه تنها نیاز به زمان زیاد دارد که گاهی باعث می‌شود موقعیت مناسب برای مقابله با سیل از دست برود، بلکه احتیاج به تعداد زیادی نیروی انسانی دارد تا شاید بتوانند به موقع واکنش نشان داده و با کار گروهی و طاقت‌فرسا، کمبود تجهیزات مناسب را جبران کنند.

از سوی دیگر این مطلب را هم در نظر داشته باشید که این تعداد زیاد نیروی انسانی، نیاز به امکانات دارد.

مردم خوزستان برای ساخت سیل بند نیاز به چنین ماشینی دارند

نیاز به غذا دارد، نیاز به محل اسکان دارد. تصور کنید وقتی که قرار باشد نیروی انسانی کار را انجام داده و کمبود تجهیزات را جبران کند، حال در پشت صحنه نیاز هست به تیمی که غذای این افراد را تهیه کند.

از سوی دیگر مقدار مواد غذایی بیش‌تری مورد نیاز است. بخشی از تجهیزاتی که از سوی نیرویهای امدادی برای اسکان اهالی ارسال می‌شود، باید اختصاص داده شود به نیروی انسانی داوطلبی که می‌خواهد با دست خالی سیل‌بند ایجاد کند.

به اجبار، همه‌ی این‌ها باعث می‌شود که امدادرسانی به اهالی نه تنها نیاز به تجهیزات بیش‌تری داشته باشد، بلکه با سرعت کم‌تر و کیفیت پایین‌تری نیز در دسترس اهالی قرار بگیرد.

همه‌ی این‌ها تنها به یک دلیل رخ می‌دهد. نبودِ تجهیزات ماشینی مناسب و تخصصی برای مقابله با این بلایای طبیعی.

امید است که مسئولین محترم، علاوه بر انجام پیش‌بینی‌های لازم در راستای پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی بلایای طبیعی، تمهیداتی بیاندیشند در راستای مقابله‌ی سریع با این بلایا و نیز، این مهم که مناطق آسیب‌دیده به سرعت با ابزار و ماشین‌آلات تخصصی تجهیز شده تا زندگی دوباره به شهر و روستاهای آسیب‌دیده بازگشته و مردمِ خسارت‌دیده بتوانند روال عادی زندگی خود را از سر بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 119610 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119610
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات