مسئولین گران قدر رابطه مستقیم با گران شدن کالاهای اساسی مردم دارند

مسئولین گران قدر رابطه مستقیم با گران شدن کالاهای اساسی دارند

پایگاه خبری گلونی، دانیال ناصری: در خبرها آمده است: «قیمت برنج ایرانی ۶ ماه پیش در بازار تهران کیلویی حدود ۱۲ هزار تومان بود اما آرام آرام بالا رفت و با افزایش دو برابری یعنی ۲۰۰ درصدی امروز به بیش از ۲۳ هزار تومان رسیده است.»

برنج هم در رقابت کم نیاورد

خب الحمدلله که قیمت برنج هم به بهای واقعی خود رسید و در رقابت افزایش قیمت از سایر اقلام جا نماند.

یعنی خیلی زشت می‌شد اگر این‌همه کالای نامرغوب خارجی افزایش قیمت پیدا می‌کرد و این برنج مظلوم خودمان همان ۱۲ هزار تومان ناقابل باقی می‌ماند.

جالب این‌جاست که برنج مذکور، به شکلی کاملاً هوشمندانه و مطابق با اصول و قواعد فرهنگی خودمان افزایش قیمت پیدا کرده که یک وقت کسی، یکی از اعضای بدنش درد نگیرد.

می‌بینید که قیمت برنج به طور ناگهانی بالا نرفته بلکه به طور کاملاً نامحسوس و سوسکی خزیده و بالا رفته که یک وقت به کسی برنخورد.

چون می‌دانید که اگر به کسی بربخورد، فرد یادشده سریع می‌رود و توی صف می‌ایستد.

در همین راستا می‌خواستیم از مسئولین گران‌قدر تشکر کنیم که افزایش قیمت برنج را به نحوی مدیریت کردند که در عین دو برابر شدن قیمت، این وسط برای خریدنش صف تشکیل نشود و دست و پایی هم نشکند.

البته اگر هم دست و پایی شکسته باشد، امیدواریم در خبرگزاری‌ها اعلام نشود که یک‌وقت روحیه‌مان آسیب نبیند.

چون در طی چند ماه اخیر این‌قدر روحیه‌مان آسیب دیده و هر بار با شنیدن اخبار یک سوراخ در آن ایجاد شده، که می‌توانیم از روحیه خود به عنوان یک جسم متخلل نام ببریم. یعنی چیزی شبیه به پنیر سوییسی.

ای وای! از خوانندگان عزیز معذرت می‌خواهیم. خیلی وقت بود که در اخبار درباره پنیر سوییسی صحبتی نمی‌شد.

حالا با این سوتی که ما دادیم احتمال دارد مسئولین گران‌قدر یادشان بیاید که قیمت پنیر سوییسی هنوز سر به فلک نکشیده و در این زمینه دست به کار شوند.

مسئولین گران قدر رابطه مستقیم با گران شدن کالا دارند

حالا درباره مطلبی که ابتدا ذکر شد، ما منتظر واکنش مرسوم و معمولی مسئولین گران‌قدر خواهیم بود.

زیرا در مواقع این‌چنینی، مسئولین گران‌قدر نسبت به موضوع افزایش قیمت چند نوع واکنش دارند.

واکنش اول، انکار افزایش قیمت است. حتا دیده شده که گاهی اعداد و ارقام را طوری مهندسی می‌کنند که تصور می‌شود به جای افزایش با کاهش قیمت روبه‌روهستیم.

واکنش دوم معمولاً بعد از پذیرفتن افزایش قیمت، نشان داده می‌شود.

یعنی وقتی که همان گران‌قدرها می‌بینند هیچ راه در رویی نیست و مجبورند بپذیرند که قیمت‌ها افزایش داشته است.

در این مواقع ما مصرف‌کنندگان با حجم عظیمی از تبلیغات منفی علیه اجناس گران شده روبه‌رو می‌شویم.

به این صورت که مثلاً یکهو کشف می‌شود برنج ایرانی سرطان‌زاست و دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا هم فهمیده‌اند برنج ایرانی باعث عقیم شدن می‌شود، پس بهتر است که نخوریم تا سرطان نگیریم و عقیم نشویم.

البته بر همگان واضح و مبرهن است که این ضرر و زیان‌ها فقط برای مردم فرودست است و کالاهای مختلف به دلیل هوشمند بودن، به مسئولین گران‌قدر و خانواده محترم‌شان آسیبی نمی‌زنند.

حالا درباره این‌که برنج و سایر کالا این را از کجا می‌فهمند، که چه کسی مسئول است یا از خانواده مسئولین است، فقط یک اشاره جزئی بکنیم که مسئله ژنتیکی است و به ژن خوب و این‌ها مربوط می‌شود.

یعنی برنج هوشمند، ژن خوب را از ژن بد تشخیص می‌دهد. الله اکبر.

واکنش سوم هم موقعی است که دو واکنش قبلی با شکست مواجه می‌شود. واکنش سوم عبارت است از «واکنش نشان ندادن».

یعنی افراد گران‌قدر مذکور، این‌قدر به اعتراضات عکس‌العمل نشان نمی‌دهند که اصلاً صورت مسئله فراموش شود و یک‌جور عادی‌سازی انجام شود.

به این‌صورت که درد اعضای بدن ناشی از افزایش قیمت، عادی شود و مصرف‌کنندگان با این درد انس بگیرند، جوری که اگر یک روز درد نداشتند، تعجب کنند و ناراحت شوند.

رابطه گرانی و مسئولین گران قدر

اما در انتها می‌خواهیم یک حدس ناپخته و خام خود را با شما در میان بگذاریم.

گفتیم حدس خام، چون هنوز خیلی درباره‌اش فکر نکرده‌ایم و همین الآن یهویی به ذهن‌مان رسید.

آقا! حدس ما این است که مشکل گران شدن کالاها، به این دلیل است که مسئولین مربوطه، خودشان هم آدم‌های گران‌قدری هستند.

می‌خواهیم بگوییم نمی‌شود که مسئولین گران قدر باشند اما کالاها «گران» نباشند. پس پیشنهادمان این است که چند مسئول «ارزان‌مایه» یا «فرومایه» را برای برخی از پست‌ها منصوب کنیم تا ببینیم چه خاکی باید به سرمان کنیم.

ما که همه‌جورش را امتحان کرده‌ایم، این یکی هم رویش.

والسلام.

پایان پیام

کد خبر : 121294 ساعت خبر : 12:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=121294
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات