همه به ساز ساسی مانکن میرقصند
پایگاه خبری گلونی مهدیسا صفریخواه: وایرال شدن و فراگیر شدن ترانه جنتلمن ساسی مانکن در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است.
موافقین و مخالفین هر دو در یک دیدگاه مشترک هستند، آنها ادبیات این ترانه را مناسب گروههای سنی کودکان و نوجوانان نمیدانند.
همه به ساز ساسی مانکن میرقصند
از کالیفرنیا تا تهران، همه به ساز ساسی مانکن میرقصند و ظاهراً خودش قبلاً در بخشی از ترانه جنتلمن آن را پیشبینی کردهاست.
مخالفان در تهران و شهرهای بزرگ فریاد وامصیبتا سر میدهند در حالیکه بودجههای مبارزه با تهاجم فرهنگی بدون کارشناسی، ریختوپاش میشود؛
پای ساسی مانکن در فضای حقیقی هم به موازات فضای مجازی باز میشود.
موافقان پدران و مادران دهه شصتی هستند
موافقان، بیشتر پدران و مادران دهه شصتی هستند.
آنها بیشتر عمرشان را پشت درهای سانسور و ممیزی گذراندهاند.
هویت دوگانه اجتماعی مهمترین معضل ما دهه شصتیهاست.
نیمی از عمرمان را با نسخه دیگران زندگی کردهایم و حالا میخواهیم بچههایمان راه رفته ما را نروند.
برای آنها دنیایی پر از صلح و شادی و نشاط میخواهیم اما راه رسیدن به آن را بلد نیستیم.
همه تلاشمان را میکنیم که بچههایمان با استانداردهای جهانی شاد باشند و از خشم پنهان ما رها شوند.
شکست در سنگر فرهنگی را قبول کنیم
همه به ساز ساسی مانکن میرقصند و جنتلمن، بهانه این روزها برای قبول شکست در سنگر فرهنگی است.
ما بخشی از کودکی با صدای آژیرمان را در شادی بچههایی میبینیم که میخواهیم آنها را زودتر از موعد به بار بنشانیم.
ما موسیقی، رقص و ممنوعههایمان را برای آنها عادی جلوه میدهیم تا تابوهای سخت جامعه را آرام بشکنیم.
با والدین بچهها سازش کنید
فیلتر نداشتن روی ذهن و مغز بد دردی است، این فیلتر با خودسانسوری تفاوت دارد و نوعی شناخت از محیط و دادههای محیطی است.
حذف این فیلترها باعث پایین آمدن سن بلوغ عاطفی و جسمانی کودکان میشود.
عدم توجه به هشدار والدین در فیلمها و سریالها و موسیقی این فیلتر را کمرنگ میکند.
شادی نباید بهانهای برای مسمومیت ذهنی این بچهها باشد و باعث شود.
مسئولین بهتر است بدانند بهترین نسخه فرهنگی، سازش با پدران و مادران دهه شصتی این بچهها است، کودکی نصفونیمهشان را به آنها بازگردانید.
پایان پیام