آرمین میلادی پخش کننده فیلم مقیم استرالیا در مورد ایرانی‌های آن‌ور آب می‌گوید

آرمین میلادی پخش‌کننده ایرانی مقیم استرالیا می‌گوید در شهرهای اصلی این کشور شامل سیدنی، ملبورن و بریزبن مخاطبان ایرانی بیشتر هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی آرمین میلادی پخش‌کننده ایرانی مقیم استرالیا یکی از مهمانان سی و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر است. میلادی رئیس شرکت «دریچه سینما» در استرالیاست که فیلم‌های سینمای ایرانی را در آمریکای شمالی و استرالیا پخش می‌کند.

متن مصاحبه با آرمین میلادی پخش کننده فیلم

چندمین بار است که در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارید؟

این سومین حضور من در بازار جشنواره جهانی فیلم فجر است.

بیشتر در مورد فعالیت شرکت «دریچه سینما» توضیح  می‌دهید؟

ما بیشتر در زمینه پخش فیلم‌های ایرانی در آمریکای شمالی، نیوزلند و استرالیا فعالیت داریم.

در این سه سال چه تعداد فیلم‌های ایرانی را پخش کرده‌اید؟

حدود ۱۰ سال است که شرکت ما در استرالیا فعالیت می‌کند. در پنج سال اخیر که نمایش فیلم‌های ایرانی را در سینما شروع کردیم، حدود ۴۰ فیلم ایرانی را به نمایش درآوردیم.

تمام فیلم‌هایی که به نمایش درآوردید، فیلم‌های بلند است؟

یکی دو مورد فیلم مستند را برای پخش انتخاب کردیم ولی چون ما جشنواره‌های فیلم‌های ایرانی در استرالیا و نیویورک نیز داریم، بیشتر فیلم‌های مستند را در جشنواره به نمایش می‌گذاریم.

کمی بیشتر درباره جشنواره فیلم‌های ایرانی که برگزار می‌کنید، توضیح بدهید.

این جشنواره در شش شهر از استرالیا برگزار می‌شود.

 آیا این چهل فیلمی که شما برای پخش انتخاب کردید، بازده مالی خوبی هم برایتان داشته است؟

به هر حال کار پخش فیلم افت‌وخیزهایی دارد. ممکن است بعضی از فیلم‌ها تجاری‌تر باشد. مسلماً جامعه ایرانی آن سوی آب‌ها بیشتر فیلم کمدی برایش جذابیت دارد و از فیلم‌های کمدی استقبال می‌شود. همان‌طوری که در ایران هم فروش فیلم‌های کمدی بیشتر است. ما تصمیم گرفتیم روی فیلم‌های معتبرتری نیز به لحاظ هنری برای مخاطبانی کار کنیم که شاید فیلم‌های جدی‌تری را می‌پسندند.

مسلماً ایرانی‌ها جمعیت کوچکی در استرالیا نیستند. آیا به‌جز مخاطبان ایرانی، بومی‌های استرالیا نیز از این جشنواره استقبال می‌کنند؟

در شهرهای مختلف مخاطبان متفاوت هستند. در سیدنی، ملبورن، بریزبن که شهرهای اصلی استرالیا هستند، مخاطبان ایرانی بیشتر است. ولی درصد مخاطب خارجی نیز شاید حدود ۲۰ درصد باشد، اما در شهرهای مانند کانبرا شاید تا ۸۰ یا ۹۰ درصد مخاطب جشنواره استرالیایی باشند. در شهر نیویورک نیز که امسال اولین سال برگزاری جشنواره ما بود، حدود ۶۰ درصد غیر ایرانی بودند که اتفاق خوبی برای ما بود.

استرالیایی‌ها تا چه حد با فیلمسازان ایرانی آشنایی دارند؟

آشنایی زیادی ندارند، مسلماً اصغر فرهادی و عباس کیارستمی را می‌شناسند. ولی خب جشنواره ما توانسته جایگاه خوبی برای سینمای ایران ایجاد کند.

مذاکراتی که در بازار فیلم امسال داشتید، تا چه حد مفید بود؟

چند تا فیلم را برای پخش انتخاب کردیم. الان روی یک تولید مشترک با یک کمپانی فرانسوی کار می‌کنیم تا روی یک فیلم ایرانی سرمایه‌گذاری کنیم. حدود یک سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

پایان پیام

کد خبر : 119657 ساعت خبر : 11:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119657
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات