بنزین سهمیه بندی می‌شود؟ نمی‌شود؟ تکلیف مردم چیست؟

بنزین سهمیه بندی می‌شود؟ نمی‌شود؟ تکلیف مردم چیست؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی طیبه نهانی: پس از انتشار خبر شروع سهمیه‌بندی بنزین دوباره شاهد هجوم مردم به سمت پمپ بنزین‌ها بودیم.

صف‌های طولانی خودروها برای پرکردن یک باک، صحنه جدیدی نیست. همیشه اولین واکنش مردم در برابر افزایش قیمت بنزین، همین بوده است.

در همین یکی‌دو روز که این شایعه از سوی برخی رسانه‌های رسمی قوت گرفته است، منجر به یک تنش روحی شدید میان مردم شده است.

می‌دانیم که گران شدن بنزین همیشه به گران شدن همه کالاها منجر می‌شود و به همین دلیل مردم در یک برزخ به سر می‌برند.

مردم تحمل یک موج گرانی دیگر را ندارند! اما در این میان شاید مقصر اصلی دولت و وزارت نفت باشد.

از چند روز پیش که شایعه هنوز انقدر قوت نگرفته بود باید دولت با قدرت وارد عمل می‌شد و در مورد آن توضیح می‌داد.

اگر قرار بر افزایش قیمت و سهمیه‌بندی نیست، پس چرا در همان لحظات اول قویا تکذیب نشد و اگر این شایعه واقعیت دارد باز هم نباید مردم را در زمین و آسمان رها کرد.

علی لاریجانی هم گفته: امروز در جلسه سران قوا بحثی در این خصوص شد که بنا شد سهمیه بندی به نحوی انجام شود که هم قانون رعایت شود و هم به مردم فشاری نیاید. قانون به این مساله مجوز داده است تا با شرایطی انجام شود.

اما آنچه مسلم است خبرهای منتشره درباره سهمیه بندی بنزین که با ذکر جزئیات درباره میزان سهمیه ماهانه خودروها و قیمت بنزین آزاد و حتی اتخاذ این تصمیم در شورای هماهنگی سران قوا که از سوی نمایندگان مجلس هم تأیید شد کار خود را کرده و منجر به واکنش‌هایی در این زمینه از جمله حضور در پمپ بنزین‌ها شده است.

به‌طور قطع تصمیم گرفته شده است این سهمیه‌بندی به همین زودی‌ها انجام شود و باز هم کسری درآمد دولت از جیب مردم پرداخت شود.

فروش نفت و سایر کالاهای صادراتی ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا به مشکل برخورده است و در نتیجه درآمدهای ملی تا حد زیادی کم خواهد شد.

در این وضعیت مهم‌ترین نکته‌ای که مسئولان رده بالای کشور باید رعایت کنند، حفظ صداقت با مردم است.

خبرهایی که در این موقعیت از دولت درز می‌کند و یا شایعاتی که در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود باید به‌خوبی مدیریت شود تا این شوک‌ها به مردم و بازار وارد نشود.

پایان پیام

کد خبر : 120194 ساعت خبر : 11:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120194
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات