راه‌های رسیدن به کتاب زیاد است، فقط نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیست

راه‌های رسیدن به کتاب زیاد است!

پایگاه خبری گلونی، زهرا بزرگی: این روزها نمایشگاه کتاب صرفاً همان جنبه نمایش به خود گرفته است و اتفاقی به نام «خریدن» را به ندرت در طی جستجوهای فراوان در دوربین‌های مداربسته، یافت و دیده شده که تحت پیگیری و شناسایی این افراد هستیم!

راه‌های رسیدن به کتاب زیاد است

با توجه به این رویداد، دلیل را از چندی از دوستان رهگذر در آنجا پرسیدیم که عده‌ای باهم یک صدا، در پاسخ گفتند:

گرانی است ولاغیر!

خب در اینجا باید گفت: قبل‌ترها که دربارۀ گرانی کتاب می‌گفتند، می‌گفتیم بهایی که بابت کتاب می‌پردازیم، بهای کاغذ و جوهر نیست؛ بلکه بهای اندیشه است.

اما متاسفانه خبردار شدیم که تجارت کتاب در ایران در نزد ناشران، بیشتر تجارت کاغذ است تا تجارت محتوا!

پس طبیعی ‌است که این نگاه در مردم هم اثر کند و آن‌ها هم یک نگاه به کتاب بیاندازند و بگویند: «مگر چند صفحه است که این همه گران شده؟»

و با این حساب شاهد این خواهیم بود که آتش گرانی کتاب، تر و خشک را با هم بسوزاند.

اما ما یک پیشنهاد داریم قبل از اینکه آتشش کامل شما را بسوزاند، و آن اینکه اصلا مگر مهم کتاب خواندن نیست؟

نیست؟

بله برای دوستانی که کتاب دکوری تهیه می‌کنند بحث جدا است و همچنین عزیزانی که به اندازه‌ی کافی اطلاعات دارند و دیگر به کتاب و کتاب‌خوانی نیازی ندارند! و حتا کسانی که در استدلال این حرف بر می‌آیند و می‌گویند چون قیمت کتاب خیلی گران است و با پولی که برای خریدن یک کتاب می‌دهیم می‌توانیم یک پیتزا بخوریم حالا خودتان قضاوت کنید پیتزا بهتره یا کتاب؟

هست؟

پس بی‌زحمت بروید و عضو کتابخانه‌‎های محل‌تان شوید و در این راستا کمی هم کمک کنید در جهت افزایش آمار کتابخانه‌ها که گفته شده فقط ۱۰ درصد مردم عضو آن هستند.

پس بیایید و هشتگ #بله_به_کتاب_خوانی و #بله_به_کتابخانه را در کنار وعده‌های اصلی کافی شاپ‎هایمان قرار دهیم و در کنار تفریح کمی هم به تعمییر ذهن‌هایمان بپردازیم.

پایان پیام

کد خبر : 119904 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119904
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات