روز جهانی بستنی علمی در ایران چگونه برگزار می‌شود

روز جهانی بستنی علمی در ایران چگونه برگزار می‌شود

پایگاه خبری گلونی نگار فیض‌آبادی: روز جهانی بستنی علمی، همزمان با ۲۰ اردیبهشت، باهدف افزایش سرانه کتاب‌خوانی و بازنگری در فرهنگ استفاده از فضاهای عمومی شهری به نام روز بستنی علمی نام‌گذاری شده است.

در توضیح این روز هم نوشته‌اند: «مطالعه یک صفحه از کتاب به همراه یک بستنی در پارک».

این روز در جهان چگونه برگزار می‌شود

در خبرها خواندیم که «مراسم روز جهانی بستنی علمی، فرصتی برای جلب‌توجه جهان به موضوع مطالعه و اهمیت آن در پرورش توان علمی و فرهنگی نسل جوان در سراسر دنیا است.

با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان، امسال علاقه‌مندان می‌توانند پس از وقت افطار در پارک‌های محل سکونت خود، همراه با خوردن یک بستنی، یک صفحه از کتاب موردعلاقه خود را مطالعه و این مراسم را دریکی از پارک‌های شهر خود نهادینه سازند».

برای ما هرروز، روز جهانی بستنی علمی است!

البته ما قبلاً روز جهانی تخمه علمی در ایران داشتیم. به این شکل که جمعی از جوانان در پارک‌ها می‌نشستند و با خوردن تخمه، درباره موضوعات علمی، بحث می‌کردند و پوست تخمه‌ها را هم روی زمین رها می‌کردند.

حالا اینکه آیا صحبت درباره شیما و سیما و زیبا و آیدا، علمی به‌حساب می‌آید یا نه، به ما ارتباطی ندارد.

البته از تاکسی‌ها هم نباید غافل شد.

آنها همیشه مثل یک دانشگاه سیار عمل می‌کنند. درست است که معمولاً صحبت‌ها از تحلیل‌های سیاسی شروع می‌شود، اما قبول کنید که آخرش به علم ختم می‌شود.

باور کنید همین دیروز راننده تاکسی درباره آخرین درمان ناباروری زنان و مردان می‌گفت.

حالا اینکه تجویز آقای راننده، مبنی‌بر خوردن مویز، گلاب و جوشانده اسطوخدوس برای درمان ناباروری، علمی است یا نه، به ما ارتباطی ندارد.

روز جهانی بستنی علمی در ایران چگونه برگزار می‌شود
روز جهانی بستنی علمی در ایران چگونه برگزار می‌شود

پیش‌بینی ما از روز جهانی بستنی علمی در ایران، این است که احتمالاً مردم، بعد از خرید یک بستنی، استارت بحث‌های علمی را این‌طور می‌زنند:

نفر اول: لامصب این بستنی رو می‌گرفتم دو هزار، الآن شده پنج هزار.

نفر دوم: من یه سلبریتی‌ام و سعی می‌کنم آمار مطالعه و علم‌دوستی مردم رو بالا ببرم. پروفسور سمیعی معتقده عروق ساق پا رو می‌شه به مغز پیوند زد و میزان حافظه رو صد برابر افزایش داد. همین رو به مناسبت روز جهانی بستنی علمی، با یه بستنی می‌ذارم تو صفحه‌ام.

نفر سوم: من نیازی به کتاب خوندن ندارم. خودم دارم یه کتاب می‌نویسم. فعلا مشغول جمع‌آوری کپشن‌های اینستاگرامم هستم. فالوئرا حمایت کنین لطفا.

نفر چهارم: طبق اطلاعاتی علمی و دقیقی که تو کتاب «بیشعوری» درج شده، می‌شه با اطمینان گفت که نفر سوم مصداق بیشعوریه.

نفر پنجم: واقعا که. هنوز کتاب بیشعوری می‌خونی؟ خیلی چیپی! حیف کتاب «من پیش از تو» و «من پس از تو» نیست که رفتی سراغ اون کتاب؟

نفر ششم: دوستان حواستون باشه که قراره بنزین گرون بشه، احتمال داره آش و حلیم هم سهمیه‎‌بندی بشن. قرار علمی بعدی ما در صف بنزین، آش و حلیم!

پایان پیام

کد خبر : 120664 ساعت خبر : 11:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120664
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات