شرکت توزیع نیروی برق لرستان: آخرین منزل مسکونی در شهرستان پلدختر برق‎دار شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان: آخرین منزل مسکونی در شهرستان پلدختر برق‎دار شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنامنطقه لرستان، فریدون خودنیا در جلسه ستاد بحران، اظهار کرد: امروز آخرین منزل مسکونی در شهرستان پلدختر برق‎دار شد.
وی تصریح کرد: در پلدختر و شهرستان چگنی آب، برق، گاز و … به طور موقت وصل شده است و ۱۵ روز دیگر هم مصرف بالا می‎رود و با افت فشار روبرو خواهیم شد که باید فکر اساسی در این راستا صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان خاطرنشان کرد: استان سمنان تامین یکسری کالای اساسی را برای ما داشته باشند یا اینکه امکانات را به صورت قرضی به ما بدهند.
خودنیا اضافه کرد: با وقوع سیل نوروز امسال، شبکه یک‎هزار و ۱۴۵ روستای استان قطع شد که با تلاش شبانه روزی ۱۰۶ تیم عملیاتی تاکنون شبکه برق یک‎هزار و ۱۳۹ روستا وارد مدار شده است.
وی ادامه داد: جدیدترین برآورد خسارت سیل به برق لرستان یک‎هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال و بیش از ۵۸۰ کیلومتر شبکه دچار خسارت شده است.
پُلدُختَر شهری است در جنوب استان لرستان و بر سر راه قدیم تهران – جنوب قرار داشت اما اکنون جادهٔ تهران – جنوب از شهر خرم‌آباد به واسطهٔ آزادراه خرم زال، به جنوب متصل شده‌است. این شهر مرکز شهرستان پلدختر است.
شهرت این شهر به خاطر وجود پل‌های باستانی و اهمیت ارتباطی آن است. شهرستان پلدختر ۱۰۰ کیلومتری جنوب باختری خرم‌آباد واقع شده‌است.
شهر پلدختر در دامنهٔ کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است.
شهر پلدختر از نظر جغرافیایی در ۴۷ درجه و ۴۲ دقیقه درازای خاوری و ۳۳ درجه و ۹ دقیقه پهنای شمالی و دارای ارتفاعی بین ۶۵۰ متر تا ۷۱۰ متر از سطح دریا قرار دارد.
پلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد می‌باشد؛ ولی هر چند سال یک بار پلدختر شاهد بارش برف آن هم به صورت جزئی و کلی می‌باشد. پلدختر از شهرهای پر باران لرستان می‌باشد.
پایان پیام

کد خبر : 119554 ساعت خبر : 8:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=119554
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات