کتاب‌ سازی روشی پول ساز برای ناشران بزرگ

کتاب‌ سازی روشی پول ساز برای ناشران بزرگ

پایگاه خبری گلونی پروین استکی: این روزها که عرصه کتاب و کتاب خریدن بسیار داغ است، خوب است کمی هم درمورد چگونگی تولید محتوا و نوع نشر کتاب اطلاعاتی به دست آوریم و با آگاهی نسبی به بازار کتاب سر بزنیم.

از بین همه ناشرانی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشتند، سری به انتشارات آرادمان زدیم و با علیرضا بهرامی کمی معاشرت کردیم.

کتاب‌ سازی روشی پول ساز برای ناشران بزرگ

انتشارات آرادمان از سال ۱۳۸۹ فعالیت نشر خود را در حوزه فرهنگ و هنر آغاز کرده است.

امسال نیز با بیست و پنج اثر جدید در حوزه‌های رمان ترجمه، رمان فارسی، نمایشنامه، شعر فارسی، شعر ترجمه، کتاب‌های هنری، به نمایشگاه کتاب آمده است.

علیرضا بهرامی از ناشران کوچکی که در حال تولید محتوا و کتاب هستند یاد کرد که اهمیت چندانی به آن‌ها داده نمی‌شود.

در مقابل برخی ناشران بزرگ با کتاب‌سازی بازار کتاب و نشر را در دست گرفته‌اند و باعث شده‌اند عرصه برای ناشرانی که به جای کتاب‌سازی و تقلب سعی در تولید محتوا دارند سخت شود.

بعد از شنیدن درددل‌های مدیر انتشارات آرادمان لازم دیدیم بیشتر با مفهوم کتاب‌سازی آشنا شویم.

چرا که یکی از مهمترین روش‌های مقابله با تقلب و بی‌قانونی آگاهی مخاطبین می‌باشد.

کتاب‌سازی شیوه‌ مرسوم و اشتباهی است که متاسفانه در بازار نشر ما رواج پیدا کرده است.

ناشر صرفا با کنار هم چیدن آثار و اندیشه‌های دیگران با ذکر نام آنان، بدون این‌که در گردآوری آثار کمترین نوآوری را داشته باشد، کتابی را چاپ و روانه بازار می‌کند.

یا این که دوباره تمام یا بخش مهمی از یک اثر را بدون افزودن نکاتی تازه یا اصطلاحات محتوایی و ساختاری چشمگیر، با عنوانی تازه به چاپ می‌رساند.

ناشران با چنین روندی، کتابی را به دست مخاطبان می‌رسانند که ارزش مطالعاتی چندانی ندارد و به دانش و آگاهی مخاطب کمک نمی‌کند. درواقع یک محتوا را با عناوین متفاوت چندین بار به چاپ می‌رسانند، بدون این‌که مطلب تازه و مفیدی را به آن اضافه کرده باشند.

با کتاب‌سازی برخی ناشران، حق و حقوق واقعی ناشرانی که سعی دارند محتوا و کتاب تازه‌ای را به مخاطب تقدیم کنند ضایع می‌شود.

حتی نشر بالا و گسترده‌ کتاب‌هایی که با روند کتاب‌سازی منتشر می‌شوند باعث می‌شود عرصه فعالیت ناشران واقعی و باوجدان کوچک و کوچک‌تر شود.

بعد از مقابله و برخورد قانونی با چنین ناشرانی، که این روزها خیلی کم شاهد آن هستیم، آگاهی مخاطبان و متقاضیان نسبت به این تقلب‌ها، کمک شایانی به کم شدن این گونه بی قانونی‌ها می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 120367 ساعت خبر : 11:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=120367
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات