زنان را مهر کردند تا وارد ورزشگاه بشوند

زنان را مهر کردند تا وارد ورزشگاه بشوند

پایگاه خبری گلونی؛ محمد پورخداداد: ورود دختران به ورزشگاه‌ها در حال وارد شدن به فازهای جدید شده است.

تاکنون فقط انتخاب گزینشی تماشاگران زن داخلی و یا اجازه ورود به تماشاگران زن تیم‌هایی که برای مسابقه به ایران می‌آمدند وجود داشت.

ولی در حرکتی که آن را می‌شود توهین‌آمیز نامید، مسئولان مسابقات لیگ جهانی والیبال در ارومیه پیش از ورود تماشاگران زن به سالن مسابقات، مهری بر کف دست آنها می‌زدند.

این تماشاگران که تعداد کمی هم نیستند باید ساعتی پیش از ورود تماشاگران مرد به شکلی عجیب و غیر متعارف و پس از بازرسی کامل وارد سالن شوند و در یک جایگاه مشخص و کوچک به‌صورت متراکم جا شوند.

این اقدام برگزارکنندگان توهین آشکاری به زنان علاقه‌مند به ورزش است.

سال‌هاست از کارهایی مانند انگشت‌نگاری و بازرسی از ورزشکاران‌مان در هنگام ورود به برخی کشورهای اروپایی و آمریکا شکایت داریم ولی مسئولان ورزشی و انتظامی چنین ظلمی را در حق زنان و دختران ورزش‌دوست کشورمان می‌کنند‌.

زنان را مهر کردند تا وارد ورزشگاه بشوند

آشکار است که این اجازه ورود از سر اجبار فدراسیون جهانی والیبال است وگرنه بانوان حتا همین یک گله جا را هم برای دیدن افتخارآفرینی ورزشکاران کشورشان نداشتند.

مشخص نیست مدعی‌العموم‌هایی که برای رسیدن به هدف‌های حزبی و سیاسی از کاه کوه می‌سازند، در این موقعیت که کرامت انسانی و شخصیت زنان ایرانی خدشه‌دار می‌شود و زنان را مهر کردند تا وارد ورزشگاه شوند، کجا هستند؟

مهم‌تر اینکه چرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مدیران فدراسیون چرا در برابر این حرکت سکوت کرده‌اند؟

انگار یک منفعت جمعی و یا شاید هم ترس جمعی در میان همه آنها وجود دارد که برای بهتر شدن شرایط ورود بانوان به ورزشگاه‌ها افدام مثبتی انجام نمی‌دهند.

نیمی از مردم کشور حتا با حفظ همه هنجارها و قوانین کشور از دیدن مسابقات ورزشی محروم هستند و اگر هم مجوزی به آنها داده می‌شود با چنین اقداماتی کام همه را تلخ می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 122773 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122773
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات