توله خرس دوساله‌ای در سوادکوه کشته شد + فیلم

توله خرس دوساله‌ای که در سوادکوه کشته شد

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی: توله خرس قهوه‌ای دوساله‌ای که به همراه مادرش در حال عبور از کوهی در کنار روستای دراسله در شهرستان سواد کوه بود، از بالای کوه سقوط کرد و با حمله عده‌ای مواجه شد و به دلیل جراحات وارده از سوی این افراد دیشب در کلینیک سمسکنده تلف شد.

خرس‌ها از جمله حیواناتی هستند که انسان با دیدن آن دچار وحشت شده و سعی در فرار یا کشتن خرس را دارد.

اما جالب است بدانید اگر شناخت و آگاهی از ویژگی‌های این حیوان داشته باشیم شاید این ترس کمی کاهش یابد و دیگر شاهد اتفاقات این‌چنینی نباشیم.

خرس‌های قهوه‌ای بیشتر از اینکه علاقمند به خوردن انسان باشند، به خوردن علف‌های کوهستانی و جنگلی علاقه دارند که البته گوشتخوار هستند و گاهی به گوسفندان نیز حمله می‌کنند و بیشتر در مواقعی به انسان حمله می‌کنند که انسان برای توله این حیوان یا خود این حیوان ایجاد مزاحمت کند.

به نظر می‌رسد سازمان‌های محیط زیستی و انجمن‌های حامی حیوانات باید فکری به حال این قضیه بکنند.

چرا که قبلاً نیز شاهد اتفاقاتی شبیه به قضیه کشتن توله خرس در سوادکوه بوده‌ایم.

این انجمن‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی مردم بومی و محلی در مناطقی که محل رفت ‌و آمد حیواناتی از این دست هستند از بروز این حوادث جلوگیری کنند.

شاید اگر کمی این افراد شناخت و آگاهی اندکی درباره خرس و توله خرس داشتند می‌توانستند با زنده گیری این حیوان و درمانش توسط کلینیک از مرگ دلخراش توله خرس قهوه‌ای جلوگیری کنند و او را به آغوش طبیعت بازگردانند.

این اتفاق دلخراش می‌تواند نقطه آغازی برای فرهنگ‌سازی و حمایت از این نوع حیوانات باشد.

حیوانی که حتا در صورت حمله به آن افراد نمی‌توانست خطر آنچنانی برای آن‌ها ایجاد کند.

نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در کنار حفاظت از محیط زیست، حفاظت از این حیوانات که جزئی از محیط زیست هستند و در صورت از بین رفتن و شکار حیواناتی از قبیل خرس و پلنگ از سرمایه‌های جنگل‌های ایران هستند آسیب‌های زیادی به طبیعت خواهد رسید.

به نظر می‌رسد مراجع قضایی و سازمان‌های ذیربط طبق مصوبات شورای عالی محیط زیست با این افراد برخورد کنند تا دیگر شاهد اتفاقات اینچنینی در کشور و به خصوص در مکان‌هایی که محل رفت و آمد حیوانات است نباشیم.

پایان پیام

سایر ویدیوهای پایگاه خبری گلونی را اینجا ببینید.

کد خبر : 122714 ساعت خبر : 4:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122714
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات