فیلم سینمایی بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد به روایت رضا رحیم‌خانی

فیلم سینمایی بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد به روایت رضا رحیم‌خانی

نگاهی به فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد به کارگردانی کن لوچ.

به گزارش پایگاه خبری گلونی رضا رحیم‌خانی در مورد فیلم «بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد» نوشت: این فیلم به کارگردانی کن لوچ فیلمساز برجسته سینما و با نویسندگی پل لاورتی ساخته شده است.

فیلم سینمایی بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد

این فیلم تصویرگر درگیری بین ارتش انگلیس با چریک‌های ارتش جمهوری‎خواه ایرلند بوده که در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار جشنواره فیلم کن در بخش مسابقه اصلی روی پرده رفت.

کن لوچ در پشت صحنه فیلم
کن لوچ در پشت صحنه فیلم

پس از سال‎ها حضور در مسابقه فستیوال کن فیلم کن، لوچ موفق به کسب نخل طلا شد.

لوچ برای رسیدن به نخستین نخل طلا رقبای بزرگی را ازپیش رو برداشت:

الخاندرو اینیاریتو (بابل)، نوری بیلگه جیلان (اقلیم ها)، ریچارد لینکلیتر (ملت غذای آماده)، آکی کوریسماکی (روشنایی ها در تاریکی)، سوفیا کاپولا (ماری آنتوانت)، گی یرمو دل تورو (هزار توی پن)، نانی مورتی (سوسمار)، پائولو سورنتینو (دوست خانوادگی)، پدرو آلمودوار(بازگشت).

فیلم در زمان اکران رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای مستقل ایرلند را شکست و شاید به جرات گفت پرفروش‌‎ترین فیلم کن لوچ می‌باشد.

داستان این فیلم قصه‌ی یک پزشک (دمیان: با بازی کلیلیان مورفی) است که نگاهی بی‌طرفانه نسبت به انقلاب داشته و قصد دارد برای ادامه تحصیل عازم لندن شود.

او همراه برادرش بعد از بازی چوگان به طرف منزل مراجعه می‌کنند که مامورین ارتش انگلیس مردم را محاصره کرده و در این بین جمعیت مایکل (نوه‌ی یکی از دوستان خانوادگی) حاضر نیست به زبان انگلیسی صحبت کند و به لهجه ایرلندی پاسخ می‌دهد.

فیلم سینمایی بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد
فیلم سینمایی بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد

که این موضوع موجب خشم انگلیسی‌ها شده و مایکل را به کشتن می‌دهند و این باعث می‌شود دمیان به همراه برادرش تدی به ارتش جمهوری‌خواه ایرلند ملحق شده و با انگلیسی مبارزه کند.

فیلمساز به دنبال نشان دادن تراژدی زندگی ایرلندی‌هاست.

ایرلندی‌هایی که ناچار علی رغم میل باطنی مجبور به پیوستن به نیروهای انقلابی شده و در این میان زجر زنان و دخترانی که عزیزان‌شان را در این جنگ از دست داده‌اند به تصویر کشیده شده است.

این فیلم با اعدام انقلابی به پایان می رسد.

بازیگران
کیلیان مورفی : دمیان
اورلا فیتزجرالد: سیند
لیام کانینگهام: ند
پادریک دلانی:تدی

کد خبر : 122064 ساعت خبر : 1:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122064
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات