ملک مطیعی هنوز برای طرفدارانش عزیز است

ملک مطیعی هنوز برای طرفدارانش عزیز است

به گزارش پایگاه خبری گلونی این‌که خیلی‌ از آدم‌ها حتی پس از مرگ‌شان یادشان در ذهن مردم می‌ماند و هنوز عاشقانه دوست‌شان دارند فقط مختص کتاب‌ها و قصه‌ها نیست، واقعا هستند کسانی که تا سال‌های سال پس از مرگ شهرت و محبوبیت خود را حفظ می‌کنند، هرچند که در زندگی با آن‌ها بی‌مهری شود و بخواهند از یاد مردم پاک‌شان کنند.

یکی از این شخصیت‌های محبوب ناصر ملک مطیعی است که هنوز عکس‌ها و پوسترهایش نشسته بر قامت دیوار مغازه‌های قدیمی است.

اگرچه ملک مطیعی در سال‌های جوانی و میان‌سالی بسیار کم کار شد و این اواخر به ایفای نقش‌هایی کوتاه پرداخت اما خاطره فیلم‌های دوران جوانی و آن تصویری که از لوطی‌های تهران قدیم در ذهن مردم ثبت کرده بود تا همیشه ماندگار است.

این تصویر که از یک مغازه سیگار فروشی در خرم‌آباد گرفته شده نشان می‌دهد ملک مطیعی هنوز برای طرفدارانش عزیز است.

هنر واقعی تنها در یک عصر و دوره نمی‌ماند و جایش را در هر زمان و موقعیتی پیدا می‌کند، چه شاعران، نویسندگان و هنرپیشگانی که تا سال‌ها پس از مرگ هم اسطوره مانده‌اند.

این تصویر مربوط به نقش «فرمان» ناصر خان است در فیلم موفق و پرطرفدار «قیصر»، فیلمی که غیرت خیلی از جوان‌های دهه ۲۰ و ۳۰ را قلقلک داده و حتی خیلی از جوان‌های امروزی هم آن را تماشا کرده‌اند و صرف نظر از تاریخ انقضاهای ساختگی که برخی مدعیان به آن اشاره می‌کنند، از آن لذت برده‌اند.

این تصویر سیاه و سفید زبان هزاران هزار خاطره است برای قدیمی‌ها، برای عاشقان تئاتر و سینما، برای پدران و مادران ما که عاشق اسطوره‌های هنری عصر خودشان بوده‌اند.

چه خوب است این خاطرات را به جای فراموشی و پاک کردن و بد و خوب کردن‌شان، یک جایی ثبت کنیم برای آیندگان، هیچکس نمی‌داند در آینده افراد دیگری امثال هنرمندان امروزی‌مان خواهند آمد یا نه.

پس باید تا هستند قدرشان را بدانیم و اگر حضورشان برای مردم عشق و خوشحالی به دنبال دارد، آن هم در این روزهای ناخوشی، از آن‌ها دریغ‌شان نکنیم.

خیلی از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت کشور یا مجبور به مهاجرت شده‌اند یا در مملکت‌شان مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، کاش همین حالا و تا هستند قدرشان را بدانیم.

پایان پیام

کد خبر : 122832 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=122832
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات