نگارش زبان فارسی در مطبوعات یازدهم خرداد ماه در یک نشست بررسی می‌شود

نگارش زبان فارسی در مطبوعات یازدهم خرداد ماه در یک نشست بررسی می‌شود

در یک نشست بررسی می‌شود: آسیب‌شناسی نگارش زبان فارسی در مطبوعات

نشست تخصصی «آسیب‌شناسی نگارش زبان فارسی در مطبوعات» صبح روز شنبه (۱۱ خرداد ماه) در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا، نشست تخصصی «آسیب‌شناسی نگارش زبان فارسی در مطبوعات» ساعت ۱۱ صبح روز شنبه (۱۱ خرداد ماه) در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

علیرضا حسینی‌پاکدهی (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی)، نسرین پرویزی (معاون گروه واژه‌گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، حسن ذوالفقاری (مدیر گروه آموزش زبان فارسی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، مهدی شادخواست (ناظر ارشد استان‌های روزنامه همشهری) و مهدی شهبازی (کارشناس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها) قرار است در این نشست سخنرانی کنند.

همچنین راهبردهای مطبوعات برای درست‌نویسی و نحوه نگارش زبان فارسی، آشنایی با اقدامات مطبوعات برای درست‌نویسی، بررسی علل کاربرد کلمات بیگانه در مطبوعات و ضرورت تدوین معیارهای شاخص برای درست‌نویسی در مطبوعات از محورهای مورد بحث در این نشست عنوان شده است.

شرکت در این نشست برای عموم آزاد است.

گفتنی است سال‌هاست که بر سر غلط‌نویسی در مطبوعات ایران بحث است.

عدم رعایت نیم‌فاصله، بی‌توجهی به استفاده از کلمات فارسی به جای معادل انگلیسی آن و بسیاری از آفت‌هایی که این روزها نه تنها فضای مجازی ما را دربرگرفته بلکه مطبوعات ما را نیز مبتلا کرده است.

از این رو توصیه می‌شود افرادی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند و یا به مقوله درست‌نویسی علاقه دارند در این نشست شرکت کنند.

کسی که به زبان فارسی سخن می‌گوید و خود را یک ایرانی قلمداد می‌کند، پس خوب است که فارسی را درست بنویسد و قوانین آن را رعایت کند.

حال وقتی پای مطبوعات به میان می‌آید که دیگر موضوع واجب‌نر نیز می‌شود.

مطبوعات به عنوان یکی از مسئولان انتقال رسم‌الخط درست فارسی باید خودش در این موضوع به مهارت کامل برسد.

پایان پیام

کد خبر : 121921 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=121921
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات