گلونی

آثار ناکارآمدی را از خرم آباد جمع کنید

آثار ناکارآمدی در خرم آباد

آثار ناکارآمدی در خرم آباد

آثار ناکارآمدی را از خرم آباد جمع کنید

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد:  واقعا دلسرد کننده است که باید در اواخر دهه نود و در حالی که بسیاری از مراکز استان به نسبت خرم‌آباد قدم‌های بلندی برای توسعه شهری برداشته‌اند و به مسائل کلان اقتصاد شهری می‌پردازند، باید وقت و نیروی فکری رسانه‌های مربوط به شهر خرم‌آباد صرف مسائل کوچک و پیش پا افتاده شود و اندر خم یک کوچه گیر بیفتند.

البته راه دیگری هم نیست چون مدیریت شهر خرم‌آباد، از معاونت‌های استانداری تا ادارات شهرستان و به‌ویژه شهرداری و شورای شهر که همگی نقش‌های کوچک و بزرگی در اداره شهر دارند، ظاهرا قصدی برای ایجاد توسعه و آبادانی ندارند.

پس رسانه‌هم مجبور می‌شود به جای ورود به بحث‌های کلانی چون طرح جامع شهری و یا توسعه گردشگری خرم‌آباد، وقت خود را برای انعکاس کثیفی معابر و چاله‌چوله‌ خیابان‌ها و ریختن نخاله در شهر و رودخانه صرف کند.

آثار ناکارآمدی در شهر خرم آباد

آکواریوم شهری خرم‌آباد که روی پل شهدا قرار دارد هم یکی از همین موارد خرد است که مجبوریم بارها بگوییم ولی در طرف مقابل گوش شنوایی وجود ندارد.

آکواریوم شهری خرم‌آباد وضعیت مناسبی ندارد. البته 《وضعیتش مناسب نیست》 خیلی مودبانه است. این آکواریوم پر از لجن است آبش روی زغال را سفید کرده است و در کل یک حجم زشت و بدهیبت است.

وقتی از آکواریوم می‌گوییم ذهنتان نرود سمت چیزی مثل اکواریوم انزلی، اصفهان یا مشهد و شهرهای دیگر.

این اکواریوم که دو شهردار از پس تمیز کردن و ساماندهی آن برنیامده‌اند، یک مکعب‌مستطیل شیشه‌ای است که مساحت قاعده آن از ۲ مترمربع کمتر است.

یک آکواریوم در حد همین آکواریوم‌ رستوران‌ها و مراکز خرید.

اما شهرداری خرم‌آباد پس از دو‌سه سال هنوز نتوانسته این حجم کوچک را مدیریت کند.

جالب اینجاست که در آب کثیف و پر از لجن و سیاه این آکواریوم چند ماهی هنوز زنده هستند و نفس می‌کشند و حتما هر روز با خود می‌گویند:
شب‌های شنا در این لجن سیاه را گذراندیم و زنده‌ایم

ما را به سخت‌جانی خود این امید نبود

بارها شهروندان و رسانه‌ها گلایه خود را ابراز کرده‌اند ولی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

هرچیزی که در ساختار یک شهر نقشی برعهده دارد از تابلو راهنمایی و میز و نیمکت پارک‌ها تا دریاچه‌ها و مکان‌های گردشگری نیاز به رسیدگی و نظارت مداوم دارند.

ناکارآمدی

مدیران شهری تنها تا مرحله طراحی و شروع پروژه‌ها و تقسیم بودجه پرقدرت ظاهر می‌شوند. اما برای تکمیل و نگهداری هیچ تضمینی نمی‌دهند.

اکنون که این اکواریوم هم به وضعیتی چون باقی مبلمان شهری، نمادها و المان‌ها که یا فرسوده‌ و قدیمی هستند یا تخریب شده‌اند و یا زشت و بدترکیب‌اند دچار شده است، شهرداری باید قبول کند که نبود این آکواریوم از بودنش به این صورت بهتر است.

پایان پیام

سایر ویدیوهای پایگاه خبری گلونی را اینجا تماشا کنید.

خروج از نسخه موبایل