گلونی

انتخاب معلم خصوصی با احتساب هزینه های تدریس خصوصی

انتخاب معلم خصوصی و با احتساب هزینه های تدریس خصوصی

انتخاب معلم خصوصی با احتساب هزینه های تدریس خصوصی

انتخاب معلم خصوصی و با احتساب هزینه های تدریس خصوصی

حساب و کتاب مالی تدریس خصوصی با معلم یا آموزشگاه و به نوعی آموزش خصوصی اقتصادی و به صرفه.

در این مطلب قرار است بدانیم که با چه مجموعه‌ای برای آموزش خصوصی روبرو هستیم و چگونه باید پول پرداخت کنیم؟

پول بابت چه موردی پرداخت می‌شود؟ چرا زیاد ؟ چرا کم؟ هر موسسه تدریس خصوصی چطور حساب کتاب می‌کنه.

موسسه های تدریس خصوصی قدیمی تر

 مثلا اگر شما بخواهید برای تدریس خصوصی زبان یک معلم بگیرید چه مسیرهایی روبروی شماست و انتخاب بهترین به چه شکل است.

تعریف موسسه قدیمی تر چیست؟

موسسه معمولا در یک آپارتمان قدیمی دارای راهروهای رنگ و رو رفته، در حوالی خیابان انقلاب است،

برای همه دروس ابتدایی تا کنکور، تکدرس، تقویتی، پیش دانشگاهی، جملات آشنایی برای دهه های ۶۰ و البته در این آموزشگاه هر درس دو سه معلم دارد و هر معلم دو سه تا درس هم تدریس می‌کند.

نوع تبلیغات این دسته موسسات: تراکت، برچسب روی زمین حوالی میدان ولیعصر و میدان انقلاب در تهران و مناطق پر دانش آموز در شهرستان‌ها.

پاسخگویی به صورت فقط تلفنی، اطمینان دهی قوی که حتما فرزند شما در دروس قبول می‌شود و با یک تماس تلفنی شما همه حرف‌هایی را می‌شنوید که دوست دارید بشنوید! و ممکن است هیچ واقعیتی در این صحبت‌ها نباشد.

نحوه تعامل مالی و حساب کتاب

یک پیک به آدرس شما ارسال می‌شود و برای ده جلسه مبلغ دریافت می‌شود البته یک قرار داد هم ارسال می‌شد که شما و مدیر موسسه آن را امضا کنید.

مدیر از قبل امضا کرده و شما نزد پیک قرارداد تدریس خصوصی را امضا می‌کنید و قرار جلسات آموزش با توافق شما و موسسه، تنظیم شده است.

پولی در پاکت می‌گذارید که ۴۰ درصد از ۱۰ جلسه قرار داد است (البته به عنوان مثال) بعد ما بقی مبلغ هر جلسه به معلم مستقیم در پاکت پرداخت می‌شود. این نوع موسسات را موسسات پاکتی هم می‌شود نامید.

هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید: هزینه پیک + هزینه تبلیغ تراکت+ هزینه اجاره موسسه+ هزینه آموزش

نوع دوم آموزشگاه های تدریس خصوصی مدرن

اول: آموزشگاه به صورت یک دفتر بزرگ آموزشگاه مانند و دارای چند کلاس در مناطق خوب شهر در ساختمان نوساز و شیک .

که معمولا این آموزشگاه ها برای کنکور و دروس مدرسه هستند و به عبارتی چند استاد با تجربه و دارای شاگرد از قدیم و اکنون، دارای کانال‌های تلگرام پر مخاطب و پرسش به پاسخ منسجمی هستند که آموزش‌های خود را در این آموزشگاه‌ها به صورت خصوصی و نیمه خصوصی ارائه می‌کنند.

معمولا هزینه این نوع تدریس خصوصی و این نوع آموزش‌ها هم زیاد است و شما باید آماده پرداخت چک‌های نسبتا کلانی باشید.

این اساتید هر یک درس خاصی را آموزش می‌دهند مثلا یکی زبان کنکور یکی ادبیات و دیگری ریاضی و فیزیک و معمولا تعداد دانش آموزان زیادی به این آموزشگاه‌ها رفت و آمد ندارد.

در این نوع آموزشگا‌ه‌ها شما هزینه یک استاد و محل دفتر و درصد اساتید دیگر را هم پرداخت می‌کنید و قیمت خیلی قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست چون هر استادی باید به بقیه همکاران نشان دهد که می‌تواند درآمد خوبی در تراکنش ها ایجاد کند.

مزایای این نوع تعامل این است که استادها از قبل شناخته شده هستند و معمولا می‌شود از شاگردان قبلی نوع کار ایشان را جویا شد.

معایب جویا شدن از شاگردان در مورد نحوه تدریس کمی مشکل و زمانبر است تا به واقعیت‌ها دستیابید ولی غیر ممکن نیست.

هزینه‌ای که به این آموزشگاه‌ها پرداخت می کنید شامل موارد زیر است:

– هزینه تبلیغات آنلاین + ادمین کانال تلگرام + هزینه اجاره فضای آموزشگاه+ هزینه منشی آموزشگاه + هزینه درصد آموزشگاه + هزینه آموزش

نوع سوم آموزشگاه های مدرن و تخصصی

آموزشگاه تدریس خصوصی در یک دفتر خصوصی در واحدی با متراژ کوچک در مناطق در دسترس شهر

این آموزشگاه‌ها معمولا با یک نفر معلم متخصص در رشته خاص اداره می‌شود.

مثلا تدریس خصوصی solidworks و یا تدریس خصوصی آیلتس (البته برای آیلتس با چاشنی تضمینی) این نوع اساتید از آنجا که فقط در یک حوزه فعال هستند معمولا برای دستیابی به نامداری خود تلاش زیادی کرده‌اند و همت دانش خود را برای ماندگاری شاگرد و رضایت او  به کار می‌برند.

قیمت این نوع آموزشگاه‌های خصوصی هم معمولا ارزان نیست ولی چون شما با یک فرد مجرب به عنوان استاد در ارتباط هستید، ممکن است بتوانید در مذاکره قیمت کمی موفق عمل کنید.

در این نوع شما فقط هزینه یک استاد و در واقع دانش او و محل آموزشی را پرداخت می‌کنید.

هزینه پرداختی به موسسه مدرن با یک استاد متخصص:

– هزینه اجاره محل آموزشی+ هزینه آموزش

نوع چهارم موسسات به روز تدریس خصوصی از همان نوع پاکتی با نام بسته آموزشی و البته دارای سایت

این نوع موسسات هم مانند موسسه‌های تدریس خصوصی قدیمی کار می کنند ولی ظاهر شیک دارند نه ظاهر ساختمانی بلکه سایتی با نمایش صفحه استادها.

نوع جدید همان موسسه‌های تدریس خصوصی هم اکنون در حالت آنلاین با تعداد زیاد ظهور یافته‌اند برای ارتباط با هر استاد باید قراردادی آنلاین با سایت بسته شود و هزینه‌ها چه به معلم پرداخت شود و چه به سایت، درصد آموزشگاه محفوظ است.

مزایا: مشخصات استاد را می بینید و خودتان انتخاب می‌کنید، که البته این هم ممکن است ویترین آماده باشد و استادهای خیلی خوب از روی پول آوری انتخاب شوند.

معایب: معلم های خوب در دسترس ایشان بیشتر معرفی می‌شوند که در جهت منافع سایت قدم برمی‌دارند. موسسه تعداد جلسه برایش مهم است تا درصد بیشتر دریافت کند.

وجه اشتراک موسسه تدریس خصوصی قدیمی و سایت تدریس خصوصی: قرارداد با والدین و کشش تعداد جلسات

هزینه ای که شما پرداخت می‌کنید:

تبلیغات این نوع موسسات آنلاین و حتی گاهی دلاری و به گوگل است +  اجاره مکان شرکت + هزینه برنامه نویس + حقوق پشتیبان + هزینه آموزش

معمولا هزینه کمی از مبلغ پرداختی شما برای معلم می‌ماند و معلم‌های خوب در این سایت‌ها کمتر حضور پیدا می‌کنند و اگر هم بروند همه تلاش معلم و شاگرد همیشه دور زدن موسسه است.

معمولا این سایت‌ها برای ابتدای کار یک معلم، جواب می‌دهد و با مطرح شدن نام معلم در مجامع آموزشی و بین شاگردان، اعتبار لازم و تعداد خوب شاگرد خود به خود فراهم می‌شود.

پلتفرم آنلاین معلم خصوصی

و در آخر نوع دیگر و تکامل یافته‌تر سایت‌های آموزشی، پلتفرم تدریس خصوصی هست که ارتباط مستقیم معلم و شاگرد را فراهم می‌کند.

شاگرد معلم نزدیک به خود را با تخصص‌هایی که می‌خواهد پیدا می‌کند و مستقیم با شماره او ارتباط می‌گیرد و برای پرداخت هزینه تدریس خصوصی، با خود معلم، در ارتباط است.

در این مورد چون منافع خود شخص معلم مطرح هست، استاد همه همت خود را می‌گمارد تا بهترین نتیجه آموزش دریافت شود و با اینکار امتیاز بیشتر برای تدریس می‌گیرد و نه بحث کشش جلسات مطرح است و نه درصد زیاد برای آموزشگاه، این سایت‌ها نمونه کسب و کار مستقل برای استاد هستند.

نمونه موفق این کار سایت استادسلام است.

که دارای ۴۰ هزار هر استاد با دانش شخصی خود و با تجارب خود، درس می‌دهند و جالب است چون منافع شخصی هر استاد در میان است در این سایت همه نوع استادی پیدا می‌شود از استاد شنا و سوارکاری و قلاب بافی حرفه‌ای گرفته تا معلم خوب زیست کنکور و معلم خصوصی ریاضی و انواع کلاس ها برای تدریس خصوصی زبان.

انتخاب معلم خصوصی و با احتساب هزینه های تدریس خصوصی

هر استاد تمام تلاشش را می‌کند که به بهترین نحو، شاگرد و والدین او را راضی کند و امتیاز و نظر خوبی بگیرد و تداوم کاری داشته باشد.

مزایا: مانند نوع استاد مجرب با دفتر شخصی است. استاد در رشته خاص خود بسیار با تجربه است، جستجوی آسان معلم برای هر درسی و از هر شهری حتی دارای کلاس آنلاین.

معایب: تعداد زیاد استاد برای کسی که وقت برای پایش ندارد کمی آزار دهنده است که با رزرو معلم خصوصی این مشکل هم برطرف می‌شود.

مبلغی که پرداخت می کنید

 هزینه آموزش است + هزینه برنامه نویس + هزینه رفت و آمد استاد به منزل خودتان  و هزینه اجاره کلاس: اگر کلاس اجاره کنید.

حالا شما برای انتخاب معلم خصوصی همان موسسات تدریس خصوصی قدیمی را می‌پسندید یا سایت تدریس خصوصی یا یک پلتفرم آزاد دارای کلاس آنلاین و حضوری را؟

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

خروج از نسخه موبایل