با کسانی چون دکتر مجید حسینی‌ به اصلاح امور نمی‌رسیم

با کسانی چون دکتر مجید حسینی‌ به اصلاح امور نمی‌رسیم

پایگاه خبری گلونی رضا ساکی: «دکتر مجید حسینی در شبکه یک کولاک کرد و حق پزشکان را کف دست‌شان گذاشت» این سخنی است که در گروه‌‌های تلگرامی دیدم!

بسیاری از مردم از خدمات پزشکی در ایران رضایت ندارند و وقتی کسی به جامعه پزشکان ایراد می‌گیرد او را قهرمان می‌دانند.

جامعه پزشکی این روزها مشغول حواشی بسیار است. از یک سو گرانی، تورم و تحریم آنها را ناخواسته مقابل مردم قرار داده است.

مردم در مواجه با گرانی خدمات پزشکی به اولین کسی که اعتراض می‌کنند پزشک است.

از سوی دیگر مقاومت بخشی از جامعه پزشکی در برابر پرداخت مالیات و استفاده از دستگاه کارت‌خوان، ثانیه به ثانیه باعث از دست رفتن هویت اجتماعی پزشکان در جامعه می‌شود تا مردم به نیت آنها در خدمات‌رسانی به مردم شک کنند.

شک ندارم که در بخش‌هایی از جامعه پزشکی افکار خطرناک رواج دارد و برخی مشغول پر کردن کیسه از بیماری مردم هستند.

اما این عده جامعه پزشکی نیستند. بخش کوچکی از آن هستند.

من شاید با همه حرف‌های مجید حسینی موافق باشم.

یعنی بخش اعظم حرف او را درست تلقی می‌کنم اما می‌خواهم بگویم که او یک شومن بزرگ است که برای جامعه امروز ما خطرناک است.

در چند روز گذشته در پنل‌های تخصصی به عنوان شنونده حضور داشتم.

در این پنل‌ها دغدغه همه سخنرانان چه آنها که درباره اقتصاد حرف زدند چه آنها که درباره توسعه و مدل دولت مدرن و توسعه سیاسی، همه اتفاق نظر داشتند که اگر مردم و گروه‌ها نتوانند به وفاق و همدلی برسند کاری از پیش نخواهیم برد.

با کسانی چون دکتر مجید حسینی‌ به اصلاح امور نمی‌رسیم

جامعه امروز به اندازه کافی دو قطبی و یا چند قطبی هست و مردم درباره سریال گاندو تا پوشش و نرخ ارز، نظرات کاملاً متفاوت دارند و در برخی موارد رادیکال فکر می‌کنند.

در چنین جامعه‌ای با روش دکتر حسینی نمی‌شود با پزشکان وارد گفت‌وگو شد و مشکل را حل کرد.

دکتر مجید حسینی حرف حق را داد می‌زند. توی حرف طرف مقابل می‌رود و منتظر می‌ماند تا به او بگویند خیابانی تا مثل چپ‌های کلاسیک مشت را گره کند و بگوید من و ما خیابانی هستیم و هشتگ من خیابانی‌ام را درست کند و مثلا بر ضد مافیای پزشکی قیام کند.

اما حسینی با این کار فقط دو قطبی مردم-پزشک را می‌سازد و راه را بر گفت‌وگو می‌بندد.

در این فضاست که مردم با پزشکان در توییتر و اینستاگرام درگیر می‌شوند و دو طرف به هم بی‌احترامی می‌کنند.

بی‌شک جامعه پزشکی و خدمات درمانی در ایران نیاز به اصلاخات دارد اما این اصلاحات به قول دکتر محمد فاضلی باید طوری انجام بشود که سود و زیان مردم و پزشکان و تحلیل سود و زیان آنها در کوتاه‌ مدت و بلند مدت در آن لحاظ شود.

اصلاحات با شعار و کلیپ ساختن برای اینستاگرام به دست نمی‌آید.

این کار جامعه را دو قطبی می‌‌کند و مردم را به خیابان می‌کشاند. 

اصلاحات نیازمند آدمی دیگر است. با روحیه مجید حسینی‌ها ما به اصلاح امور نمی‌رسیم.

پایان پیام

کد خبر : 126158 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=126158
اشتراک در نظرات
اطلاع از
11 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

آقای حسینی برای ۱۴۰۰ نامزد ریاست جمهوری تیپِ اصولگرا میشن… شومن براش کلمه ی درستیه که میاد اول راجب کنکور حرف میزنه و بعد یهوووو پا رو فراتر میگذاره و هرروز بیشتر از پیش حرفهای سیاسی و انتقادی میزنه به دولت برمیگرده و….
من یک موقعی با طرز فکر و ایده ها و سخن هاش موافق بودم ولی الان دیگه مجید حسینی برای من تموم شدس چون اونم سو استفاده گر و منفعت و جو و دنبال اهداف دیگه ایه….

سلام نمیدونم چرا انتظار نداشتم که شما اینطور بنویسید ، یعنی فقط فکر می‌کرد حداقل شما به فکر مردم هستید تا سیاست… بگذریم، امیدوارم حداقل شما هیچ وقت مث پدران ما مجبور نشوید اول پنجاه میلیون زیر میزی بدین به پزشک معالج، بعد عمل قلب را روی عزیزتان انجام بدهد ، امیدوارم هیچوقت نشنوید اول پول نقد بعد عمل و درمان … امیدوارم هیچ وقت مث من دچار اشتباه پزشکی نشوید و خرج عمل چند میلیونی تون به خاطر اشتباه پزشکی چند ده میلیونی نشه و بعد با تهدید عوامل بیمارستان حتی جرات شکایت هم نداشته باشید و در نهایت ازتون امضای رضایت با هزار ترفند و کلک نگیرن… ای برادر کاش شما به سیاست فکر نمیکردین و دلتون برای مردم میتپید نه سیاست و سیاستمداران ?

تا الان تو چه موضوعی ملایمت و مذاکره جواب داده که این بار دوم باشه؟ مگه وضع همیشه بدتر و بدتر نشده؟ از تاریخ عبرت بگیریم، حق گرفتنیه با ملایمت نشد با زور، برای رسیدن به چیزایی که تا حالا نداشتیم باید کارایی بکنیم که تا حالا نکردیم، روش ایشون خیلیم خوب و جوابگو هستش و حرف دل خیلیارو زده و من شخصا حمایت میکنم

همه حرف های شما درست و متین ولی از زمانی که طرح سلامت اجرا شد پزشکان حقوق چند صد میلیونی گرفتن یه اختلاف عجیب و غریب در حقوقشون با پیراپزشکان به وجود اومد چقدر پرستارها اعتراض کردن کسی صداشون شنید ؟!!هیچ کس هم پاسخ گوی این جهش عجیب و غریب حقوق نبود !به نظر میاد گاهی لازمه دکتر حسینی ها باشن تا اصلا جامعه پزشکی حاضر به گفتگو بشه سالهاست بر سر این حقوق بحث هست ولی کسی پاسخگو نیست اصلا نمیذارن صدای کسی به جایی برسه چه برسه بخوان گفتگو کنن

من به عنوان کسی که سالهاست همسر و فرزند یک پزشک بودم،از خستگی ها ،کشیک ها و بی خوابی های پزشک ها خبر دارم.این که عده ای از پزشک ها شغلشون را کردن دلالی را نباید به تمام گروه ها نسبت داد.چرا کسی از پزشک میبدی که مردم را با حق ویزیت ۵٠٠ تک تومنی معاینه میکنه حرف نمیزنه.همه فقط اون پزشکی را میبینن که ٢٠ تومن زیر میزی میگیره.من همسرم ٣سال پزشک سر پل ذهاب بود بیمه ١۵ ماه حقوقش را نداد.همه فقط جیب پر پول میبینن.هیچکس از دردسراش و زحمتاش اگاه نیست.من نمیگم همه پزشکها خوبن چون نیستن.من میگم درست نیست همه با یک نگاه دیده بشن.وقتی رفتار متقابل مردم و پزشک خوب باشه اونموقع میشه به درمان موفق فکر کرد.#همدل باشیم با هم.

خیر با نظر شما کاملا مخالفم
مافیای پزشکی، مافیای کنکور، مافیای اختلاسگر همگی قدرت دارن و باید مردم با هجمه در مقابلشون باشن، و زمانی که تعداد بیشتری از مردم رسیدگی به موضوعی رو بخوان فشار بیشتر میشه و رسیدگی میشه.
با مافیا نمیشه با گل و شیرینی برخورد کرد، همونطور که مافیای پزشکی حتی جلوی سریال مهران مدیری رو گرفت، در اون سریال حسینی ها نبودن تنها واقعیات بود، اونهم نه مستقیم بلکه با نشون دادن چند کلاهبردار
خلاصه با دزد و مافیا باید جنگید و مردم رو بسیج کرد، هیچ لزومی هم نداره مردم به خیابونها بیان توی همین شبکه های اجتماعی میشه پیگیری کرد و نظر مردم رو به مسئولین رسوند بهشون فشار آوورد

فارغ از اینکه ایشون پشت این حرفا اهداف سیاسی دارن یا خیر ، یا اینکه شما هم از نقد ایشون اهدافی احتمالا پیشگیرانه دارین یا خیر باید عرض کنم به نظر من دو قطبی مردم- پزشک سال‌هاست تو این کشور رخ داده و دقیقا همون حرف ارباب رعیتی بسیار درسته در مورد این قشر
گمتر خانواده‌ای میشه پیدا کرد که لااقل یکبار مورد آسیب جدی این قشر پرر رو طلبکار قرار نگرفته باشه.
بنظرم این جماعت باید یجایی هرچی خورده رو قی کنه. ما با وجود این آدما به پیشرفت و ترقی نمیرسیم

من موافقم که جامعه نباید وارد فاز دوقطبى بشه اما موافق شومن بودن حسینى نیستم. این جریان مثل جریان عدالتخواهى میمونه. تا کسی فریاد نکشه و فداى افکار عمومى نشه راه اصلاح براى بقیه باز نخواهد شد.
تا حسینى فریاد نکشه کسی براى اصلاح وضع موجود بیدار نخواهد شد، مخصوصاً کسانى که خودشونو به خواب زدن؛ مخصوصاً اگر طبقه سرمایه دار و اشراف باشند؛ مخصوصاً اگه با روابط و زدوبند لابى هاى بزرگ درست کرده باشند و مؤثر در تصمیم گیرى هاى کلان کشور باشند.
این موقع است که باید فریاد زد و باید مطالبه کرد. شاید تو بعضى موارد ایشون تندروى هایی داشته اما خب انسانِ و عارى از خطا نیست. میشه نقدش کرد اما اینکه کلاً نفى ش کرد و بگیم با این روش به اصلاح امور نمیرسیم بنظرم یکمى دور از انصافه.

سلام
صرفنظر از اینکه آیا ایشان یا نزدیکانشون هدف سیاسی دارند یا خیر؟ اصل به چالش کشیدن درآمد همه اقشار جامعه خوبه و چون پزشکان جزء طبقه بالای تحصیلکرده محسوب میشن ، چه بهتر از ایشان شروع بشه، مخصوصا که درصدی از آنها واقعا روی به کاسبی از مردم آوردند.

عرض ادب و احترام
تجربه نشون داده هر وقت همچین اتفاقاتی میوفته یعنی یه اتفاقهای خیلی خیلی بزرگتر پشتش در حال رخ دادن است ، تجربه نشون داده افرادی مثل ایشون فقط یک مهره است که ذهن مردم درگیر بکنه و ذهنشون جای دیگه نره، و باز هم تجربه نشون میده هر وقت نزدیک انتخابات میشه ینفر میاد که عادله راستگوست خیلی حالیش میشه .البته فقط در ظاهر ، که یکم بیشتر برن جلو، و حرفاشون واقعا به درد جامعه نمیخوره ، واقعا اختلاف بین مردم و پزشکان میوفته و این اتفاق خوبی نیست #لعنت_به_سیاست_کثیف

دقیقا راهی برای اصلاح امور بدین ما هم بدونیم، وقتی مافیا وجود داره از لحاظ لغوی و عینی ،راهی برای اصلاح وجود نداره مخصوصا وقتی دولت و حکومت بخشی از مافیا باشه، مافیا در هر کشوری مسیری خلاف دولت و قانون حرکت میکنه، ولی مافیای پزشکی که یکی مافیاهای پر در آمد موجود در این کشوره کاملا بر اساس قانون عمل میکنه ،در واقع این قانون ناقص این کشوره که تولید چنین چیزی میکنه ،مافیای واردات مافیای قاچاق ،مافیای دارو، مافیای پزشکی ،مافیای آموزش و پرورش و آموزش عالی ،کتاب قانون در هم ریخته و مضحک این مملکت مثل دفتر مشق بچه ایه که هر صفحش رو با غذا های روزانش کثیف کرده و یک گوشه ای افتاده ،