توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی طرح مهرانه بین سیل زدگان لرستان

توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی طرح مهرانه بین سیل زدگان لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونیمدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان از توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی طرح مهرانه بین سیل زدگان لرستان خبر داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: ۲هزار بسته لوازم خانگی از محل کمک‌های مردمی به جمعیت هلال احمر آماده شده است که از فردا بین سیل زدگان استان توزیع می‌شود.

صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال سیلاب ویرانگر که فروردین ماه امسال در بسیاری از مناطق مختلف لرستان به وجود آمد و باعث ایجاد خسارت زیادی به مردم و از بین رفتن لوازم زیستی شد، جمعیت هلال احمر از محل کمک‌های نقدی مردم کشور ۲ هزار بسته لوازم خانگی تهیه کرده است که از فردا با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور بین سیل زدگان در لرستان توزیع می شود.

توزیع ۲ هزار بسته لوازم خانگی

وی افزود: این اقلام شامل یخچال، گاز، فرش و پتو هستند که تلاش شد همه آنها از بین تولیدکنندگان ایرانی تهیه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: مردم نوع‌دوست کشورمان کمک‌های بسیار خوبی به مردم سیل زده استان داشتند و توانستیم با همکاری آنها از ابتدای بحران کمک های شایانی را به سیل زدگان ارائه دهیم.

رضایی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر برای تهیه این اقلام زیستی بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه کرده است که در قالب طرح مهرانه انجام می شود.

از روز ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانهٔ بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهرهای استان لرستان از جمله معمولان، دورود، خرم‌آباد، پلدختر و ویسیان سیل ایجاد شد.

این سامانهٔ بارشی در دو موج در تاریخ‌های ۵ تا ۹ فروردین و نیز موج دوم از ۱۱ تا ۱۳ فروردین موجب ایجاد سیلاب و خسارت در شهرستان‌های استان لرستان شد.

در این استان شهر پلدختر بیشتر بارش را با ۱۰۸ میلی‌متر در تاریخ ۵ فروردین داشت.

در موج دوم بارش‌ها نیز، خساراتی همچون رانش زمین و به زیر آب رفتن بخش‌هایی از دورود، خرم‌آباد، معمولان و پلدختر گزارش شد.

در پی وقوع سیل در این مناطق، ارتش جمهوری اسلامی ایران امکانات لجستیکی خود را از کرمانشاه به لرستان اعزام کرد.

پایان پیام

کد خبر : 125620 ساعت خبر : 2:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=125620
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات