ثبت جهانی نشد؛ قلعه فلک الافلاک دوباره ثبت جهانی نشد

ثبت جهانی نشد؛ قلعه فلک الافلاک دوباره ثبت جهانی نشد

به گزارش پایگاه خبری گلونی در سال ۹۸ هم قلعه فلک الافلاک ثبت جهانی نشد.

چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با حضور ۲۵۰ نفر از نمایندگان ۱۸۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران و چند نهاد و سازمان بین المللی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این اجلاس ده روزه پرونده ۳۶ محوطه تاریخی و طبیعی از جمله جنگل‌های هیرکانی ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو بررسی شد و این منطقه در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

مردم لرستان دهه‌هاست چشم‌انتظار ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک هستند و مسئولان این استان هم در همه ادوار همیشه شعار ثبت جهانی داده‌اند.

ولی قلعه فلک الافلاک نه فقط ثبت جهانی نشده است بلکه سال به سال از نم و رطوبت خسارت دیده است.

ثبت جهانی نشد؛ قلعه فلک الافلاک دوباره ثبت جهانی نشد

آخرین خبرها درباره ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در سال ۹۷ به این شرح است:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به دغدغه استاندار در خصوص آزادسازی عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک در سریع ترین زمان ممکن افزود: از مجموع ۶۹ میلیارد تومان طلب سپاه برای آزادسازی عرصه و حریم قلعه، ۲۸ میلیارد آن پرداخت شده است.

 قاسمی در خصوص مابقی مطالبات سپاه گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۰ میلیارد از محل اعتبارات استانی جهت پرداخت این مطالبات در نظر گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان با ابراز امیدواری مبنی بر آزادسازی کامل عرصه و حریم قلعه تا اردیبهشت ۹۸ تصریح کرد: با توجه به قول مساعد رئیس سازمان در خصوص اختصاص سهمیه ایران در یونسکو در سال ۹۸ جهت ثبت جهانی قلعه، شاهد اولین ثبت جهانی در استان باشیم.

وضعیت دیگر بنای ساسانی و مهم خرم آباد

پایان پیام

کد خبر : 124886 ساعت خبر : 12:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=124886
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات