گلونی

مسکن وا داد؛ امروز وزیر راه و شهرسازی از وادادگی قیمت مسکن خبر داد

مسکن وا داد؛ امروز وزیر راه و شهرسازی از وادادگی قیمت مسکن خبر داد

مسکن وا داد؛ وزیر راه و شهرسازی از وادادگی قیمت مسکن خبر داد

به گزارش پایگاه خبری گلونیرئیس جمهور هم دو روز پیش از روند رشد اجاره‌بها و قیمت مسکن اظهار امیدواری کرد و گفت که اوضاع برخلاغ گفته رسانه‌ها و برخی کارشناسان،آنقدر هم وخیم نیست.

ایشان از افزایش ۳۰درصدی قیمت اجاره بها اظهار خوشحالی کردند و آن را نشانه خوبی برای کنترل بازار مسکن از طرف دولت دانستند.
آیا رشد ۳۰درصدی آن هم در یکی‌دوسال نرخ رشد مناسبی از دید رئیس دولت تدبیر و امید است؟

مسکن وا داد

وقتی این صحبت‌های مدیران ارشد کشور در حوزه مسکن را کنار واقعیت‌های ملموس فعلی بازار مسکن که مردم درگیر آن هستند قرار می‌دهیم، از این همه خوشبینی و امیدهای کاذب تعجب می‌کنیم.

قیمت‌های مسکن از سال پیش تاکنون سیر صعودی داشته‌اند. این افزایش‌ها به درصد ختم نشده‌اند و چندین برابر شده‌اند. در شهرهای بزرگ قیمت هرمترمربع واحد مسکونی تازه‌ساز تا چهاربرابر سال ۹۶ خریدوفروش می‌شود.

اجاره‌ها هم به همین نسبت بالا نرفته است ولی افزایش قیمت فراوانی داشته است که قطعا از ۳۰درصد بسیار بالاتر است.

اگر وادادگی هم در مسکن اتفاق افتاده، وادادگی دستگاه‌های نظارتی و وزارت راه و شهرسازی در برابر قیمت‌گذاری‌ها به‌وسیله بسازبفروش‌ها و دلالان کلان بازار مسکن بوده است.

وزیر راه و شهرسازی از وادادگی قیمت مسکن خبر داد

همان اتفاقی که در بازار خودرو افتاد و قیمت‌ها چند برابر شدند و هیچ کاری هم از دست دولتیان و سایر نهادهای نظارتی ساخته نبود.
مدت‌هاست که بازار داخلی انواع محصولات و خدمات راه خود را می‌رود و طبق ضوابط جاری اداره نمی‌شود.

دولت هم در ظاهر هیچ تلاشی در بازپس گرفتن نبض بازار انجام نمی‌دهد. شاید هم فعالیت‌هایی در جهت کاهش قیمت‌ها انجام می‌دهد ولی توانایی این کار را ندارد.

مهم این است که نتیجه این حرف‌ها و اقدامات در زندگی مردم بروز کند. مردم با اینگونه دلخوشی‌ها و آمار‌ها زندگی خود را نمی‌سازند. زندگی آنها برپایه واقعیت‌های جامعه و بازار ساخته شده است و می‌بینند که هر روز در برابر قیمت مسکن و اجاره‌بها ضعیف‌تر می‌شوند.

بسیاری از خانواده‌ها کم‌کم از دیگر خرج‌های خود کم کرده‌اند تا بتوانند هزینه مسکن خود را تامین کنند. سطح زندگی شهروندان ایرانی هر روز پایین‌تر می‌آید ولی همچنان این آمارهای اغلب غیرواقعی،  ورد زبان دولت‌مردان است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل