کارگروه یاوران اصلح برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم لرستان اعلام موجودیت کردند

 کارگروه یاوران اصلح برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم لرستان اعلام موجودیت کردند

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، کارگروه یاوران اصلح تشکل های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان استان لرستان، جهت شرکت فعال و موثر در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرد.

بیانیه اعلام موجودیت کارگروه انتخاباتی «یاوران اصلح» به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» (آل عمران: ۱۰۴).

مطابق اصل «کلّما حکم به العقل، حکم به الشرع»، دین مبین اسلام بسیاری از دستاوردهای مفید بشری را به رسمیت شناخته و بعضاً تصحیح و تایید نموده است.

از این میان هر چند اصل “تحزب” و داشتن تشکیلات در میان مومنان مورد تاکید شارع مقدس بوده است، لیکن شیوه ها و فرآیندهایی امروزه در زمینه تحزب وجود دارد که می شود و می باید مورد اصلاح و استفاده قرار گیرد.

احزاب در جای جای دنیا کارکردهای مفیدی همچون آگاه سازی و آموزش سیاسی مردم، گردآوری و انتقال حمایت‌ها، شکایت‌ها، پیشنهادات و انتقادات مردم، نخبگان و جمعیت‌های مدنی به دولت، واسطه شدن جهت اعمال سیاست‌ها و فرامین حکومت در سطح جامعه، پرورش نیروی انسانی کارآمد و مسئولیت‌پذیر برای ورود در سیاست و مدیریت، شفاف‌سازی و تسهیل روند انتخابات و ائتلاف و اتحاد نیروهای همفکر و هم راستا ایفا می‌کنند.

با این حال آسیب‌ها و زیان‌هایی چون رقابت ناسالم و از بین بردن امکان پیروزی افراد پاک و مستقل در انتخابات‌ها، از بین رفتن روحیه حق‌طلبی و انصاف، جایگزین شدن منافع و تعصبات گروهی به جای حق‌مداری و مصلحت‌خواهی، شیوه‌های تبلیغاتی ناسالم و پرهزینه، تلاش برای کسب قدرت و ثروت ولو با روش‌های غیرمشروع از جمله آفات احزاب امروزی است.

متاسفانه در کشور ما نیز عدم شکل گیری احزاب قوی و سالم و عملکرد نه چندان قابل قبول آن‌ها باعث شده است که روند مردم‌سالاری دینی تا حدی دچار خدشه شده و انتخابات‌ها قدری رو به ابتذال و فساد بروند.

بیانیه کارگروه یاوران اصلح

تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان استان لرستان به عنوان یک نهاد اسلامی، انقلابی، ارزشی، باسابقه و دارای مجوز رسمی از خانه کمیسیون ماده ده قانون احزاب و گروه‌های سیاسی کشور، تلاش دارد تا با توفیقات خداوند متعال و عنایات حضرات معصومین صلوات الله علیهم و با تلاش‌های جمعی از نیروهای مومن انقلابی تحت هدایت‌ها و فرامین مقام معظم رهبری مدظله العالی ، جهت برگزاری انتخابات هرچه سالم و باشکوه تر پا در این عرصه بگذارد.

بنابراین به اطلاع عموم مردم شریف استان لرستان می‌رساند که همزمان با دهه کرامت سال ۱۳۹۸، کارگروهی با عنوان «یاوران اصلح» در واحد سیاسی این تشکل ایجاد شده که ساختار و اصول آن در سندی با عنوان “اطلس جامع انتخابات مجلس شورای اسلامی” که در رسانه‌ها منتشر می‌شود ذکر شده است.

کارگروه «یاوران اصلح» ماموریت دارد تا با به کار بردن “دقت”،” تلاش” و “انصاف” در سه بخش «شناسایی»، «حمایت» و «نظارت» بر نامزدهای “اصلح”، زمینه را برای ارتقاء کمی و کیفی مشارکت سیاسی در انتخابات فراهم آورد تا به مدد الهی شاهد تشکیل یک مجلس کارآمد و مقتدر و نمایندگانی متعهد و متخصص و انقلابی در طراز انقلاب اسلامی باشیم.

در پایان دست همه مردم فهیم لرستان عزیز را برای هرگونه مساعدت فکری و سیاسی می‌فشاریم.

والسّلام علی عبادالله الصّالحین

تشکلهای اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 125563 ساعت خبر : 9:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=125563
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات