گلونی

کتاب ناممکن ممکن در مراسم دیدار با احمد پوری در شهرکتاب ساوه بررسی می‌شود

کتاب ناممکن ممکن

کتاب ناممکن ممکن

کتاب ناممکن ممکن در مراسم دیدار با احمد پوری بررسی می‌شود

مراسم دیدار با احمد پوری پنجشنبه در شهر ساوه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از روابط عمومی انتشارات آرادمان، این برنامه به‌ بهانه‌ انتشار کتاب «ناممکنِ ممکن» (فنون شعر ترجمه از نگاه احمد پوری) از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۲۰ تیرماه جاری (فردا) در شهر کتاب ساوه برگزار خواهد شد.

کتاب ناممکن ممکن

در این مراسم، علاوه بر این مترجم و نویسنده پیشکسوت، کامبیز منوچهریان و عباس رضوانی، مؤلفان کتاب یادشده و علیرضا بهرامی نیز حضور و سخنرانی خواهند داشت.

همچنین شعرخوانی تعدادی از شاعران، از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

کتاب مذکور دربرگیرنده گفت‌وگوهای کامبیز منوچهریان و عباس رضوانی با احمد پوری درباره ترجمه شعر و نمونه‌های کارگاهی است که چندی پیش توسط انتشارات آرادمان چاپ شده است.

از احمد پوری، متولد فروردین ۱۳۳۲ در تبریز و مترجم آثار موفقی از پابلو نرودا، آنا آخماتوا، ناظم حکمت، فدریکو گارسیا لورکا و نزار قبانی، اخیرا کتاب ناممکن ممکن / فنون شعر ترجمه از نگاه احمد پوری، توسط انتشارات آرادمان منتشر شده است.

احمد پوری در یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز متولد شده و پس از پایان دوران دبیرستان اولین داستان‌های خود را در برخی از مجله‌های ادبی وقت منتشر می‌کند.

بعد از سپری کردن دوران دبیرستان به قصد معلم شدن تحصیلات خود را در «دانشسرای راهنمایی تحصیلی» پی می‌گیرد و دو سال از عمرش را در روستاهای اطراف تبریز به عنوان معلم سپری می‌کند.

پوری در سال ۱۳۵۶ جهت ادامه تحصیل به اسکاتلند سفر می‌نماید و مدرک لیسانس خود را از دانشگاه عالی اسکاتلند دریافت می‌نماید وی همچنین مدرک فوق لیسانس خود را نیز از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت می‌کند و پس از آن در سال ۱۳۶۷ به ایران بازمی‌گردد.

«دو قدم این‌ور خط» اولین رمان تألیفی احمد پوری در سال ۱۳۸۷ توسط نشر چشمه منتشر و با استقبال خوب مخاطبان مواجه می‌شود. برخی منتقدان این رمان را فصلی تازه در ادبیات داستانی ایران دانسته‌اند

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل