گلونی

کمپین صاحبخانه خوب یک کمپین خیرخواهانه نیست؛ برای این حرف سند داریم

کمپین صاحبخانه خوب یک کمپین خیرخواهانه نیست؛ برای این حرف سند داریم

کمپین صاحبخانه خوب یک کمپین خیرخواهانه نیست؛ برای این حرف سند داریم

کمپین صاحبخانه خوب یک کمپین خیرخواهانه نیست؛ برای این حرف سند داریم

خب سوال آخر ما این است. آیا نتیجه کمپین صاحبخانه خوب خیر است؟

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: چند روزی می‌شود که یک کمپین راه افتاده است تحت عنوان صاحبخانه خوب. اما آیا این کمپین کمپینی خیرخواهانه است؟

ما با نیت اصلی راه‌اندازی چنین کمپینی کار نداریم و امیدواریم نیت بانیان آن خیر باشد.

اما حرف ما این است که راه‌اندازی چنین کمپین‌هایی در عمل منجر به چه نتیجه‌ای می‌شود؟

چه طرز تفکری را در جامعه گسترش می‌دهد؟ چه معنایی از آن برداشت می‌شود؟

اعضای این کمپین قصد دارند از صاحبخانه‌ها بخواهند به مستأجران خود سخت نگیرند.

این کمپین به صاحبخانه‌ها می‌گوید آدم‌های خوبی باشید و کمتر از مستأجر خود پول بگیرید.

این کمپین به صاحبخانه‌ای که کمتر از نرخ روز از مستأجر پول بگیرد می‌گوید صاحبخانه خوب و به کسی که به قیمت بگیرد می‌گوید بد.

ما حتا تا اینجا هم با چنین کمپینی مشکل نداریم.

بالاخره هستند صاحبخانه‌هایی که قیمت‌های نجومی روی ملک خود می‌گذارند.

هستند صاحبخانه‌های ثروتمندی که هیچ نیازی به پول ندارند اما باز با مستأجر خود راه نمی‌آیند.

مشکل ما با این کمپین از جایی شروع می‌شود که می‌بینیم این کمپین در حال پاک کردن صورت مسئله است.

مشکل از وقتی شروع می‌شود که این کمپین راهکاری اشتباه پیشنهاد می‌دهد.

مسئله چه بود و از کجا شروع شد؟

مسئله این کمپین قیمت ملک است. دلیل افزایش قیمت مسکن چه بود؟

این سوال یک جواب ساده دارد و آن عدم نظارت اصولی و عملکرد نادرست مسئولان حوزه مسکن است.

خب کمپین صاحبخانه خوب برای مسئله قیمت گران مسکن چه راه‌حلی پیشنهاد می‌دهد؟

فشار رسانه‌ای آوردن بر روی صاحبخانه تا مسکن خود را ارزان کرایه دهد تا ما به او بگوییم صاحبخانه خوب.

چه چیزی در این میان فراموش می‌شود؟

عملکرد افتضاح مدیران و مسئولان بخش مسکن.

خب سوال آخر ما این است. آیا نتیجه کمپین صاحبخانه خوب خیر است؟

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل