آرش دادگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر به مدیریت سالن عباس جوانمرد منصوب شد

آرش دادگر عضو هیات مدیره خانه تئاتر به مدیریت سالن عباس جوانمرد منصوب شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی  و به گزارش روابط عمومی خانه تئاتر؛ طی جلسه هیات مدیره این خانه آرش دادگر با اکثریت آرا به مدیریت سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر رسید.

آرش دادگر عضو هیات مدیره

سالن نمایش عباس جوانمرد خانه تئاتر به صورت بلک باکس طراحی شده و با ظرفیت ۱۸۳ نفر به جدید‌ترین و بهترین تجهیزات صوتی و نوری مجهز شده است.

آرش دادگر مدرس تئاتر و کارگردان آثاری چون آژاکس، مکبث، کالون و قیام کاستلیون، صبحانه برای ایکاروس، شاه لیر، هملت، اسب، او، بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ بوده است.

سالن نمایش جوانمرد

این سالن که پیشتر با نام سالن نمایش عمارت خانه تئاتر شناخته شده بود، در جلسه هیات مدیره خانه تئاتر که در خانه تئاتر تشکیل شده بود، اعضای حاضر هیات مدیره با اکثریت آرا نسبت به نام گذاری سالن نمایش عمارت خانه تئاتر به نام «عباس جوانمرد» موافقت کردند.

عباس جوانمرد تحصیل در رشتهٔ بازیگری را در سال ۱۳۳۲ در «هنرستان هنر پیشگی» در تهران آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۳۴ دورهٔ کارگردانی و بازیگری را، زیر نظر پروفسور دیویدسون در دانشگاه تهران گذراند و در همان سال گروه هنر ملی را با تنی چند از همفکران خود، در خانهٔ شاهین سرکیسیان بنیان نهاد.

در سال ۱۳۳۷ دوره‌های آموزش گویندگی و کارگردانی را در تلویزیون ملی ایران تشکیل داد و در سال ۱۳۳۹ سازمان تئاترهای تلویزیونی را در قالب شش گروه تئاتری به سرپرستی آقایان عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جعفر والی، موحد دیلمقانی، رکن‌الدین خسروی و خودش پی‌ریزی نمود.

اولین تله‌تئاتر تلویزیونی

اولین تله‌تئاتر پخش شده از تلویزیون ملی ایران ”مارگریت” نوشته آرمان سالاکرو ترجمه شاهین سرکیسیان به کارگردانی عباس جوانمرد بوده‌است.

عباس جوانمرد در زمینه تئاتر و نمایش پژوهش‌هایی دارد که در برگیرنده ریشه یابی تئاتر اروپا و ایران است و نه تنها در رسانه‌های فارسی‌زبان، بلکه در دانشنامه‌ها، جنبش‌های هنری و ایران‌شناسی در سرتاسر جهان به ثبت رسیده و بازتاب داشته‌است.

او در جوانی قهرمان شنا واترپلو بود و سرپرستی تیم تهران را نیز بر عهده داشت.

پایان پیام

کد خبر : 124715 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=124715
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات