ایجاد دو پل کابلی در دره شیرز کوهدشت به‌منظور تسهیل در رفت‌ و‌ آمد گردشگران

ایجاد دو پل کابلی در دره شیرز کوهدشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان نوشت: سید امین قاسمی از احداث ۲ پل کابلی در دره شیرز کوهدشت خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در این خصوص گفت : به منظور خدمات رسانی مطلوب به گردشگران مطالعات زیرساخت‌های گردشگری دره شیرز کوهدشت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که در آن ۴ پهنه زیرساختی در اطراف دره پیش بینی شد.

مهندس سید امین قاسمی بیان داشت: به منظور تسهیل در رفت و آمد گردشگران در مسیر دره شیرز کوهدشت بررسی لازم جهت ایجاد دو پل کابلی در  این منطقه زیبای گردشگری توسط معاونت گردشگری و دفتر فنی اداره کل صورت پذیرفت و با تامین اعتبار لازم و عقد قرارداد با پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه این دو پل کابلی در ورودی دره به طول هر کدام ۵۰ متر احداث خواهد شد افزود: برای اجرای این طرح ۴ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ایجاد دو پل کابلی در دره شیرز کوهدشت

مهندس قاسمی تاکید کرد: این پل‌ها علاوه بر کاربرد تردد برای گردشگران، با توجه به معلق بودن دارای هیجان و جذابیت نیز هست و در این خصوص توصیه‌های لازم به پیمانکار برای تطبیق سازه با شرایط محیطی و طبیعی منطقه نیز ارائه شده است .

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار و برحسب نیاز، احداث پل کابلی را در دیگر نقاط دره شیرز کوهدشت در دستور کار قرار خواهیم داد؛ تعریض یک کیلومتر از مسیر راه دسترسی و ساماندهی و بهسازی زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه زیبای گردشگری را از دیگر اقدامات در دست اقدام این اداره کل بر شمرد که در حال حاضر عملیات اجرای آنها آغاز شده است.

دره شگفت‌انگیز شیرز که در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت واقع شده در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

پایان پیام

کد خبر : 123923 ساعت خبر : 11:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=123923
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات