هنگام نشستن در هواپیما مثل آلمانی‌ها نباشید؛ نیاز به برنامه‌ریزی منسجم

هنگام نشستن در هواپیما مثل آلمانی‌ها نباشید؛ نیاز به برنامه‌ریزی منسجم

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: ماجراهای فرهنگ استفاده از وسایل عمومی به وسایل حمل‌ونقل همگانی مثل اتوبوس، قطار و هواپیما اگرچه در خیلی کشورهای توسعه یافته جا افتاده است ولی همچنان سوژه مهمی است.

ایجاد این فرهنگ در کشور ما جای کار زیادی دارد و سال‌ها با رسیدن به نقطه مناسب فاصله داریم.

هنگام نشستن در هواپیما

گاهی ما فکر می‌کنیم اگر پول بلیت دادیم و یک صندلی از یک هواپیما، قطار و حتی صندلی سینما را کرایه کردیم، آن قسمت ملک شخصی ماست و هرکاری دلمان خواست می‌توانید انجام بدهیم‌.

بلند بلند با تلفن همراه صحبت کنیم، سیگار بکشیم، هروقت خواستیم بلند شویم و در راه‌رو رفت‌وآمد کنیم.

این موضوع خود را در هواپیما بیشتر نشان می‌دهد. جایی که ما به خود اجازه می‌دهیم مثل اینکه به پارک رفته‌ایم رفتار کنیم. بدون توجه به توصیه خدمه پرواز مدام در حال رفت‌وآمدیم.

اگر کمربند می‌بندیم انگار به کادر پرواز لطف کرده‌ایم و با اکراه این کار را می‌کنیم. همه روز تلاش می‌کنیم که زمان دستشویی رفتنمان را به هواپیما بکشانیم و لذت دستشویی رفتن در هواپیما را بچشیم!

ویدیو طنز در آلمان

 

ویدئوی طنزی که می‌بینید در آلمان ساخته شده است. در کشوری که ما انتظار داریم شهروندانش هرکاری را در زمان مناسب و طبق کادربندی‌های غیر قابل نرمش انجام دهند.

ولی می‌بینیم که آنها هم با این مشکل روبه‌رو هستند. مطمئنا در آنجا موضوع به این بزرگی که در کشوری مثل ما وجود دارد نیست، ولی با استفاده از هر وسیله حتی ساخت چنین ویدئوهایی سعی در کم کردن و آگاهی دادن به مردم نسبت به این موضوع دارند.

فرهنگ‌سازی کار ساده‌ای نیست. کشورهای توسعه‌یافته هم یک‌شبه به اینجا نرسیده‌اند. بدون شک برای این کار یک برنامه‌ریزی منسجم و همگانی لازم است و باید همه شهروندان در این کار دخیل شوند تا فرهنگ مناسب استفاده از وسایل عمومی از یک اجبار عذاب‌آور به یک نیاز لذت‌بخش برای عموم مردم جامعه تبدیل شود.

پایان پیام

کد خبر : 125646 ساعت خبر : 8:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=125646
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات