وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق دست به دامان مردم شد؛ برق هست ولی کم است

درخواست وزارت نیرو از مردم برای مدیریت مصرف برق

به گزارش پایگاه خبری گلونی به دنبال افزایش بی‌سابقه مصرف برق کشور و ‌رسیدن پیک مصرف به مرز ۵۶ هزارمگاوات که دیروز ۳تیرماه رخ داد، شرکت توان یر اطلاعیه‌ای را خطاب به مردم و مشترکان برق در سراسر کشور صادر کرد.

اطلاعیه وزارت نیرو

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به افزایش دما و پایداری هوای گرم تا آخر هفته به ویژه امروز و فردا (۴و ۵ تیرماه) در همه بخش‌های کشور، شاهد افزایش مصرف برق در کشور هستیم، به‌نحوی که پیش بینی می شود طی روز جاری و فردا، مصرف برق از مرز ۵۶ هزار مگاوات عبور نماید.

در چنین شرایطی برای تامین پایدار برق همه هموطنان گرامی، بخصوص در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

بدینوسیله از عموم هموطنان و مشترکین گرامی در تمامی بخش‌ها تقاضا دارد تا با کاهش و مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار (۱۲ الی ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳) کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری نمایند.

راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

 در کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده شود.

دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ و۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

میزان تولید

در سه ماهه فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال در مجموع شاهد بهره‌برداری از ۵۱ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در بخش تولید پراکنده (DG و CHP) در نقاط مختلف کشور بودیم، همچنین افزایش ظرفیت در بخش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در این مدت به ۲۴ مگاوات رسید.

اما باز با این حال در این حوزه کمبود به چشم می‌خورد.

پایان پیام

کد خبر : 123724 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=123724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات