گلونی

اغذیه فروشی های سی تیر چرا بسته شدند؟ تعطیلی و ۸۰۰ نفری که بیکار شدند

اغذیه فروشی های سی تیر چرا بسته شدند؟ تعطیلی و ۸۰۰ نفری که بیکار شدند

اغذیه فروشی های سی تیر چرا بسته شدند؟ تعطیلی و ۸۰۰ نفری که بیکار شدند

اغذیه فروشی های سی تیر چرا بسته شدند؟ تعطیلی و ۸۰۰ نفری که بیکار شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی شاید بدبینانه باشد ولی اینچنین به نظر می‌رسد که تا مکانی برای شهروندان به عنوان گردشگاه و پاتوق شبانه رونق می‌گیرد، دست‌هایی سعی در به مختل کردن آن دارند.

خیابان سی تیر که پرطرفدارترین پاتوق شبانه تهرانی‌هاست، حالا با مشکل روبه‌رو شده است و تعدادی از غرفه‌های آن پلمب شده‌اند و تعدادی دیگر هم در خطر بسته شدن هستند.

از روز گذشته تاکنون  تعدادی از غرفه‌های گذر  سی تیر توسط اتحادیه اغذیه‌فروشان پلمب شده که روز گذشته ۷غرفه پلمب شد.

اغذیه فروشی های سی تیر

نگین السادات گطمیری (ایده‌پرداز و مجری گذر گردشگری سی تیر) با بیان اینکه از دو سال گذشته از اتحادیه اغذیه فروشان و دکه‌داران درخواست جواز کسب کردیم اما آنها به دلیل نداشتن سند مالکیت و پلاک ثبتی غرفه‌ها،‌ با ارائه جواز موافقت نکرد افزود: این در حالی است که غرفه‌های مشابه سی تیر در پل طبیعت، بام لند و … نیز سند و پلاک ثبتی ندارند ولی مشغول به فعالیت هستند.

توضیحاتی که مدیر این گذر داده است نشان می‌دهد که این مشکلات نه‌تنها غیر قابل حل نبودند بلکه می‌شد به راحتی مجوز این غرفه‌ها را صادر شود.

ولی اینجا کسی برای آرامش خاطر و ساعتی گردش بی‌دغدغه اهمیتی قائل نیست.

احتمالا گروهی با خود گفته‌اند اصلا چه دلیلی دارد که مردم آخر شب در این محل جمع شوند و ساعتی را خوش بگذرانند.

به جای آن می‌توانند در منازل خود پای رسانه ملی بنشینند از برنامه‌های با کیفیت و آموزنده‌اش استفاده کنند.

در ابتدا نوشتم که شاید همه این نظریات بدبینانه باشد ولی سابقه اینگونه کارها این ذهنیت را در مردم ایجاد می‌کنند که کسانی با شادی مردم مشکل دارند.

۲۷غرفه در گذر سی تیر فعال است که بخش عمده آن مربوط به فروش اغذیه است. با تعطیلی این گذر علاوه بر نابودی یک مکان گردشگری بی‌نظیر در بافت قدیمی تهران، ۸۰۰ نفر هم بیکار می‌شوند.

این خیابان که به دلیل وجود یک کنیسه، آتشکده و کلیسا به گذر ادیان هم مشهور است می‌تواند در کنار قابلیت‌های تاریخی و رعایت قوانین و البته انعطاف برخی از این قوانین دست‌وپاگیر، همچنان ویژگی پاتوق بودن خود را حفظ کند و محلی برای تجمع و گردهمایی سالم شهروندان باقی بماند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل