گلونی

بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر پس از ۴۰ سال برای گردشگران و علاقه‌مندان آزاد شد

بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر

بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر

بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر پس از ۴۰ سال برای گردشگران و علاقه‌مندان آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر پس از ۴۰ سال آزاد شد، این کاخ در سال ۱۰۱۰ هجری قمری به دستور شاه عباس ساخته شده و در زمان شاه صفی توسعه پیدا کرده است.

بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد بهشهر

برای کشوری با تاریخ و قدمت کشور ما، همیشه سوژه‌های زیادی وجود دارد برای ساختن جاذبه‌های گردشگری و جذب مسافرانی که علاقه‌مند به کنکاش و بررسی زندگی پیشینیان بوده‌اند. مگر این‌که خودمان نخواهیم آن‌طور که باید و شاید وقت و انرژی صرف این کار کنیم.

هرگاه فعالیتی در زمینه گردشگری و جذب توریست انجام می‌شود نوید دهنده بهبود اوضاع فرهنگی و اقتصادی آن منطقه خواهد بود.

اتفاقی که حالا برای بهشهر مازندران افتاده.

مسلماً بازدید از چنین کاخی برای علاقه‌مندان به تاریخ اهمیت بسیار زیادی دارد.

در حال حاضر خیلی از ما ابنیه تاریخی را مختص شهرهایی چون اصفهان، شیراز، همدان و… می‌دانیم در حالی که سرتاسر ایران پر است از آثار باستانی و تاریخی که نشانگر تمدن قدیم هستند و فقط کافی است شناسایی شوند.

امکان بازدید از کاخ تاریخی صفی‌آباد، گردشگران زیادی را به این شهر خواهد آورد که این گام مثبتی برای این شهرستان کوچک به حساب می‌آید.

شهرهای شمالی به اندازه کافی مسافر دارند ولی مسافرهایی که هدف‌شان بازدیدهای این چنینی باشد مسلما علاوه بر بهبود و رونق وضعیت اقتصادی، بر اوضاع فرهنگی جامعه هم تاثیر خواهند داشت.

هر استانی باید نسبت به کشف، تعمیر و نگهداری و البته تبلیغ و معرفی آثار باستانی و تاریخی خود احساس مسئولیت داشته باشد.

و با جدیت در این راه گام بردارد.

خیلی از شهرهای کوچک در سال‌های اخیر به دلیل حضور گردشگران پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند پس چه خوب است این پیشرفت‌ها را تعمیم دهیم به شهرهای دیگر تا بتوان از ارزش‌های کشور در جهت بهبود استفاده کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل