تبلیغ کردن بلد نیستید، تبلیغ نکردن هم بلد نیستید؟ حداقل جنگل هیرکانی را نابود نکنید

تبلیغ کردن بلد نیستید، تبلیغ نکردن هم بلد نیستید؟ حداقل جنگل هیرکانی را نابود نکنید

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که یک اتفاق فرخنده و خوب در زیر تبلیغات غیرحرفه‌ای و غیراصولی گم می‌شود و نتیجه این می‌شود که یا کسی از آن خبر خوش مطلع نخواهد شد و یا اگر اطلاع‌رسانی صورت بگیرد به بدترین شکل ممکن بوده است.

تبلیغ کردن بلد نیستید

نمونه بارزی از آن‌چه عرض کردم اطلاع‌رسانی ثبت جنگل‌های هیرکانی در یونسکو است که با تبلیغ آفرود در این جنگل‌ها صورت گرفته است.

یعنی واقعاً از بین کسانی که این پیشنهاد را شنیدند و دست‌اندرکاران اجرایی آن، هیچ کسی به ذهنش نرسید که چنین تبلیغی برای خبر به این مهمی مناسب نیست؟

اصلا جنبه‌های مختلف آن بررسی شده و بعد این تصمیم گرفته شود؟

خب حتماً نشده که حالا ما باید چنین آگهی را ببینیم و افسوس بخوریم که چرا سر اکثر مسائل مهم و مربوط به محیط زیست هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد. و حساسیتی هم وجود ندارد.

این تبلیغ خودش بدآموزی دارد، یعنی این‌که می‌توانید به راحتی جنگل‌های با اصالت هیرکانی را پاتوق آفرود کنید و اصلاً اگر خیلی هم دل‌تان خواست می‌توانیم برای شما بخشی از درخت‌ها را قطع کنیم و یک جاذبه توریستی درست و حسابی ایجاد کنیم!

ای کاش کسانی که دست‌اندرکار و مسئول هستند و نظرشان در این تصمیمات تاثیرگذار است، بیش‌‌تر به شیوه اطلاع‌رسانی دقت کنند و در این زمینه مطالعات حرفه‌ای داشته باشند.

اگر هم انجام این امور سخت است و خدای نکرده اسباب زحمت عزیزان می‌شود می‌توانند با کسانی که در این زمینه دانش کافی دارند و متخصص کاربلد هستند مشورت کنند.

جنگل‌های مختلط کاسپینی هیرکانی یک زیست‌منطقه در زیست‌بوم جنگل‌های مختلطِ پهن‌برگِ حاشیهٔ جنوبی دریای خزر به مساحت ۵۵٬۰۰۰ کیلومتر مربع است که در حاشیهٔ جنوبی و جنوب غربی دریای خزر در بخش‌هایی از ۵ استان شمالی ایران قرار گرفته و در دو کشورِ ایران و جمهوری آذربایجان است.

این جنگل از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز و تا استان گلستان در ایران امتداد دارد و در ایران مورد حفاظت مشترک سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی می‌باشد.

این جنگل با قدمت ۴۰ میلیون سال یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌آید و از آن به عنوان موزه طبیعی یاد می‌شود.

آبروریزی قرن
آبروریزی قرن

پایان پیام

کد خبر : 129641 ساعت خبر : 12:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=129641
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات